Senaste nytt

Resa med en 12 månaders bebis

Även jag har flygit med mina två små en hel del varav två gånger till Thailand i Business. Båda var runt 1år vid de tillfällena och båda gånger var det nattflyg vilket jag tyckte var strålande.
Jag tycker inte det varit några problem under dessa flighter och crew har tagit väl hand om oss. Vi har båda gångerna fått eget säte till infant då det funnits ledigt. De flesta tips har tagits upp men en barnvagn som kan användas som handbaggage och/eller bärsele är grymt.

Båda döttrarna på TG i November 2017. Den lilla var precis fyllda ett och den stora 2.5 år.
IMG_0413.jpg

Vår äldsta på TG963 ARN-HKT Februari 2016 som då var 11 månader. (Firstkabinen användes som business från ARN på den tiden)
IMG_5760.JPG

Kidsen vet inte hur bra de har det!

De lærer det... Min datter er nu snart 7 år og har opdaget at der er forskel på hvor man sidder på flyet. På vej hjem fra Bali i sommers ved boarding i Doha mod København var der en familie med en 4-5 årig dreng med fuld spring i benene på vej ud mod flyet, de kom lige efter os og prioboarding som Qatar håndhæver eksemplarisk. Vi går om bord men de tager den bagerste jetbridge hvor vi går af forreste til vores pladser på række 2.

Efter takeoff er jeg med min datter nede for at skifte til pyjamas og hun spørger så hvor ham drengen er blevet af. Jeg siger at han sidder nok lidt længere nede og datteren kaster så et blik forbi gardinet og udbryder så. "Far, hvis man skal sidde dér hele vejen så bliver det altså VIRKELIG en dårlig dag"... Hehe...

Även jag har flygit med mina två små en hel del varav två gånger till Thailand i Business. Båda var runt 1år vid de tillfällena och båda gånger var det nattflyg vilket jag tyckte var strålande.
Jag tycker inte det varit några problem under dessa flighter och crew har tagit väl hand om oss. Vi har båda gångerna fått eget säte till infant då det funnits ledigt. De flesta tips har tagits upp men en barnvagn som kan användas som handbaggage och/eller bärsele är grymt.

Båda döttrarna på TG i November 2017. Den lilla var precis fyllda ett och den stora 2.5 år.
Visa bifogad bild 79078

Vår äldsta på TG963 ARN-HKT Februari 2016 som då var 11 månader. (Firstkabinen användes som business från ARN på den tiden)
Visa bifogad bild 79079

Jodå. Men är det fullt i biz på Thai TG961/951/955 så kan det vara trångt.
Har man tur så kan man få eget säte till barnen vid sängdags. Fick det på Thai F A380 från Paris

Sedan har ju barnen en liten ”lekhörna” om dom blir gnälliga.

c1f95804eced6674778022b1e02939a5.jpg

Sen är det såklart ren bonus om det finns lediga säten. Jag har varit på iaf 3 (minns på rak arm) flygningar där F varit smockfullt.

Så, visst är bilder på barn i en säng på sitt vis roligt, charmigt och mysigt. Samtidigt så är det absolut inget man ska flrvänta sig, utan förväntan bör vara ”kid in lap” och allt annat är bonus.

Toppen