Senaste nytt

Resa med en 12 månaders bebis

Nä, dom där krubborna är för små.
Tycker att Thai och SAS gör rätt som begränsar ålder och vikt. Fast med det sagt så vet jag inte hur LH’s bassinett ser ut.
Tycker inte det är bra med åldersgränsen, utan det borde vara en ren vikt/längdgräns.

M v h pappa till två barn varav ett är född 2,5 månader för tidigt och därför är mycket mindre i längd, vikt och mognad.

Tycker inte det är bra med åldersgränsen, utan det borde vara en ren vikt/längdgräns.

M v h pappa till två barn varav ett är född 2,5 månader för tidigt och därför är mycket mindre i längd, vikt och mognad.

Ja, det har du rätt i. Men tror att dom har tagit mellan tummen och pekfingret för att göra det enkelt för sig.

Kan du inte använda korrigerad ålder när du bokar bassinett?

Generellt om bassinett
Inlägg 147-148
http://www.businessclass.se/forum/t...tt-resa-med-små-barn.5992/page-15#post-345379
Samt inlägg 194
http://www.businessclass.se/forum/threads/erfarenheter-att-resa-med-små-barn.5992/page-20

Tack!
Många bra och kloka svar och funderingar!
Lutar nog att resa i business då jag föredrar möjligheten till bättre hjälp, kortare köer, större utrymmen mm. Visst det blir lite extra kostnader och man får njuta mindre av lyxen eller som jag ser det det kommer bli lyxigare än att trängas i ekonomi

Tack!
Många bra och kloka svar och funderingar!
Lutar nog att resa i business då jag föredrar möjligheten till bättre hjälp, kortare köer, större utrymmen mm. Visst det blir lite extra kostnader och man får njuta mindre av lyxen eller som jag ser det det kommer bli lyxigare än att trängas i ekonomi

Jag undrar om dom ens har basinett i business.
Men är barnet för stort, gammalt eller annat, så är business att föredra.
Själv föredrog jag economy när jag flög med liten baby.

Vi har en fyra-åring och flugit long-haul tre gånger med henne, alla tre gånger i business. Första gången var när dottern var tio. Då åkte vi med SAS business till New York. Flygningen är ju på dagen men kändes inte alls lång. Bra underhållningssystem och mysigt i mittenraden. Andra gången var i två-årsåldern till Kuala Lumpur med Finnair business. Fördelen med Finnair är att det är nattflyg, då sover de i princip hela resan vilket gör att de är vakna kanske 3 timmar under en 10-timmarsflygning! I övrigt är Finnair inte så spännande. När dottern var tre flög vi Singapore Airlines business till Singapore, då fick hon en egen stol. I och med att stolen fälls ner till en säng kunde hon sova länge och även ligga och titta på film i det utmärkta entertainmentsystemet. Hur skönt som helst för oss föräldrar.

För dig med en 1-åring skulle jag alla gånger rekommendera business just för att man kan sova med barnet på ett bekvämt sätt. Man landar utvilad och på bra humör. Man har också gott om utrymme för alla barnprylar som behövs under resan (böcker, pyssel, leksaker, mat, etc).
Sen har du så klart Fast Track security, lounge och prio boarding vilket gör allt smidigare.

Dottern (10 månader gammal) på SK903 ARN-EWR maj 2014.

IMG_4609.jpg

Dottern (3 år gammal) på SQ362 SIN-ARN juli 2017

IMG_1081.jpg

Ritz! Precis min tanke! Att det måste vara till stor fördel med business då man kan ha dottern sovande på en om det skulle behövas, skönt med all extra utrymme. Är lite inne på Singapore Aurlines då jag tycker att dom har en rymlig plats, känns större än ex Qatar. Sen alla andra fördelar självklart

Ritz! Precis min tanke! Att det måste vara till stor fördel med business då man kan ha dottern sovande på en om det skulle behövas, skönt med all extra utrymme. Är lite inne på Singapore Aurlines då jag tycker att dom har en rymlig plats, känns större än ex Qatar. Sen alla andra fördelar självklart

Yes, sätet är tillräckligt brett för att kunna sitta/sova vuxen plus barn sida vid sida. SQ är min klara favorit!

Toppen