Inte så mycket att tillägga än vad som redan sagts mht nattflyg, extra mutor osv.
Även om man inte kan utnyttjar all extra service fullt ut när man reser med barn finns det klara fördelar att resa businessclass. Mer plats (större flexibilitet med prylar, sova/vila med barn i större säte, etc.), större chans att kunna äta i omgångar om man är två vuxna (även om det inte är någon garanti), bättre access till personal om man behöver varmvatten till barnkäk osv., fast track och lounge gör resan smidigare, komma av planet först (värdefullt på ställen med immigration-köer). Några exempel på positiva aspekter.
Nersida kan vara kabiner där varje biz-säte är "isolerat". Blir då ibland lite mindre smidigt om man behöver hjälpas åt med barn-bestyr. Gäller tills barnen blir mer självständiga och kan äta själv osv. Reser man två vuxna+barn+inf är exempelvis Turkish 777 (2+3+2) i mitten ingen dum idé. Även om denna konfiguration kanske är mindre kul när man reser utan barn (mht mittsätesrytteri).
Vid resa i economy eller premium economy kan jag rekommendera
BedBox | JetKids vips så har man ett biz-säte för kids.

Premium economy är en ganska ok kompromiss. Dock har många economy-kabiner den "oslagbara" funktionen att fälla upp armstöden så att barn kan ligga tvärs över två säte (ex i knät på två vuxna). Detta är inte möjligt på de premium Eco jag sett/testat. En jetkids råder dock bot på det.
En babykorg som faktiskt funkade väldigt bra för oss var 787 air canada i biz. Lite brutalt, men det fanns ett nät (nästan ett lock...) som man spände över, så man behövde inte bekymra sig för eventuellt klättrande bebisar. Men babykorgar blir snabbt inaktuella mht vikt/åldersgräns.
Trevlig resa!
