Senaste nytt

Resa för 2 (Eurobinus 2-4-1) runt min 40 årsdag

BCflyer

Medlem
Hej!
Den 4/3 2026 fyller jag 40 år. Det hade varit kul att komma i väg med frugan till någon spännande destination. Jag har bokat en resa för oss på Köpenhamn - Ho Chi Minh Citiy med Vietnam Airlines i business. Det känns lite tråkigt att bränna 375 000 poäng för 2 pers till Asien. Jag har nu i några dagar försökt leta alternativ för den veckan. Jag är öppen för det mesta, men gärna varmt väder och en trevlig flygresa. USA har vi varit mycket i och det är så många delar som är varma i den perioden.

• Varifrån vill du börja din resa?
    • CPH, Köpenhamn Kastrup
  • Var är din destination?
    • Nästan vart som helst
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)?
    • ToR
  • När vill/behöver du resa ut?
    • Runt 28/2 2026
  • När vill/behöver du komma hem? (Skriv antingen: "lämna BBB senast/tidigast på dd-månad" eller "vara hemma AAA senast på dd-månad")
    • Vara hemma i CPH runt den 8/3 2026
  • Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
    • Ca 1 vecka
  • Hur många personer som skall resa? (Ange antal vuxna och barn. Även barnet/ens ålder)
    • 2
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    • Gärna något bra som serverar Champagne
  • Vad är din budget? (per person)
    • Helst under 200 000 o / person (använder AMEX 2-4-1 och SAS Euro bonus)
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? (t ex stop i Singapore på vägen till Australien)
    • Inte nödvändigtvis

Sorry får inte riktigt ihop det hela.
Borta en vecka. Enligt mallen är kortare restid viktigt för dig samtidigt som du har Australien som destination.

Har själv kikat på någon Karibisk ö. Både AF och KLM flyger till flera "paradisöar". Restiden ä överkomlig och väljer man AF är Champagnen räddad.
Har dock inte kollat tillgängligheten boka med EB poäng.

Borta en vecka. Enligt mallen är kortare restid viktigt för dig samtidigt som du har Australien som destination.

Har själv kikat på någon Karibisk ö. Både AF och KLM flyger till flera "paradisöar". Restiden ä överkomlig och väljer man AF är Champagnen räddad.
Texten om Australien och liknande är från mallen han kopierat som stöd för hur den ska fyllas i.

Hej! Tack för input. Även om jag skrivit ”vart som helst” som destination så tänker jag nog inte att Australien/NZ är rimligt på en vecka. Jag ser att texten inom parantes från mallen indikerar Australien som ett exempel. Jag har själv också titta på ”paradisöarna” och hittat något flyg till tex ANU (Antigua) men inget hem.

Har en resa bokad själv runt dom datumen till Zanzibar faktiskt, fanns några datum sist jag kollade. Försök att undvika o få Kenya som bolag bara...

Hej! Tack för input. Även om jag skrivit ”vart som helst” som destination så tänker jag nog inte att Australien/NZ är rimligt på en vecka. Jag ser att texten inom parantes från mallen indikerar Australien som ett exempel. Jag har själv också titta på ”paradisöarna” och hittat något flyg till tex ANU (Antigua) men inget hem.
Sorry, missförstod dig.
I.o.m. AF/KL har Kariben destinationerna ( som tidigare i stort sett var en vit fläck på kartan) blivit intressanta för oss.. Så om det blir din 40-års resa till Antigua tar gärna emot tips m.m.
Lite OT.
Gammal erfarenhet flyga med AF/KL är att AF o/b service upplägg är bättre än KLM, oavsett boknings klass

Toppen