Tommy
Medlem
Bokade midsommar helgen i Bangkok med Swiss F som omväxling för att fira @Susanne ojämna födelsedag. Återstår bara att hitta några riktigt bra restauranger i stan. ping @011430121 kanske du har vägarna förbi.
@Senator har erfarenhet av detta.
Han kanske kan förtydliga för oss här i tråden....?
Det avgörs av bokningsklass och vilket bolag (sk. metal) som verkligen flyger.
I detta fallet bokn klass A (first) och Lufthansa.
Problemet kan uppstå om sk. Codeshare ändrar bokn klass från A till något annat pga. Lufthansa flyger och inte Swiss, men här är det alltså riskfritt. Det finnas bara bokn klass A och F i first och de är samma inom Swiss och Lufthansa. När det är Lufthansa som genomför flygningen ger det 300 % i boknings klass A och F även om du har Swiss, Sas eller United prefix på flightnummer.
Att flygningar i bokningsklass A och F som utförs av Swiss bara ger 200 % är mycket märkligt. Jag har kontaktat Skandinavien chefen för Lufthansa, Swiss, Austrian för någon vecka sedan som lovat att höra varför denna skevhet finns då Swiss och Lufthansa tillhör samma koncern. Möjligen vill man styra över kunder från andra bolag till Lufthansa first - vad vet jag...
Har @Senator Jr. hunnit med någon F ännu?
Nej, kommer att åka bil till semestervecka i Danmark.Bokade midsommar helgen i Bangkok med Swiss F som omväxling för att fira @Susanne ojämna födelsedag. Återstår bara att hitta några riktigt bra restauranger i stan. ping @011430121 kanske du har vägarna förbi.
Absolut, för oss vanliga dödliga med Eurobonus så är det extra kul med Swiss också - man kommer ju inte åt biljetterna med EB-poängJo, det kommer bli en Wow-grej för henne. Dels se lite av världen utanför Europa och så First...
Är väl bara att du räknar. Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor beskriver hur du ska gå till väga.Hur många poäng ger Kapstaden resp Buenos Aires med Lufthansa F till Eurobonus? Söker lämpligt ställe (ej Asien) för kompisresa ca 5 dagar i november.
Du får gärna utveckla hur du tycker jag agerar polis genom att ge dig all information du behöver för att själv räkna ut det. Jag är själv inte det minsta intresserad av det och därför ser jag ingen anledning till att jag ska räkna ut det åt dig. Men om du vill veta det kan du ju vara hjälpsam och räkna ut svaret samt posta det ifall fler vill veta det (helst med komplett uträkning så andra lär sig hur man ska räkna!) och på så sätt vara hjälpsam.Ok! Tänkte bara att de flesta på detta forum är extremt hjälpsamma och har koll på detta (sökte en ungefärlig siffra). Andra har gjort det till sin livsuppgift att (age)ra polis.