Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

Det avgörs av bokningsklass och vilket bolag (sk. metal) som verkligen flyger.
I detta fallet bokn klass A (first) och Lufthansa.
Problemet kan uppstå om sk. Codeshare ändrar bokn klass från A till något annat pga. Lufthansa flyger och inte Swiss, men här är det alltså riskfritt. Det finnas bara bokn klass A och F i first och de är samma inom Swiss och Lufthansa. När det är Lufthansa som genomför flygningen ger det 300 % i boknings klass A och F även om du har Swiss, Sas eller United prefix på flightnummer.
Att flygningar i bokningsklass A och F som utförs av Swiss bara ger 200 % är mycket märkligt. Jag har kontaktat Skandinavien chefen för Lufthansa, Swiss, Austrian för någon vecka sedan som lovat att höra varför denna skevhet finns då Swiss och Lufthansa tillhör samma koncern. Möjligen vill man styra över kunder från andra bolag till Lufthansa first - vad vet jag...

Last edited:
Hur är det nu igen? Kommer man in i FCT och/eller FCL på tillbakavägen om de två nästföljande benen efter Lufthansa First är med Swiss?

Ja om denna kampanj kommit tidigare än den via Aten
Men men det blir några ”ben” extra på den kampanjen och två extra hotellnätter med fler poäng.

Precis min tanke satt och svor lite då jag hade kunnat ta mig till Hong Kong och hem från Bangkok i Oktober på den tripp jag nu bokat på Athen dealen och dessutom för bara "lite" extra fått med mig frugan också (som i stort sett alltid vägrar flyga annat en Economy.....)

Hoppas dock vi får vänja oss vid sådana här kampanjer, det har varit många bra delas i First och även Business på sistone med andra bolag än Qatar Airways som ju faktiskt inte haft någon riktigt bra deal i business på ett tag nu.

Ja du kan alltid komma in i FCT om du landar i First på morgonen och åker vidare med Lufthansagruppen samma dag som du landar.

Flyger du dock vidare med SAS så måste du nöja dig med FCL.

Det blir förhandlingar på hemmaplan idag när vi kan åka

Jag får det inte att fungera när jag söker från Stockholm till Rio, får ett felmeddelande "We were unable to find a flight for the chosen route". Väljer jag däremot Sao Paulo så fungerar det. Gör jag något fel tro?

Toppen