Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

ok, får ringa och kolla helt enkelt
Det kan finnas married segments så det blir nej på frågan

gällande pick up i Swe fick jag detta svar:
Dear Mr.Squeezen

Thank you for your email.

According to the terms and conditions you have to be situated within 60km from the airport and the service is only valid within Denmark
Please see link below with the terms and conditions for the limousine service.

https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/local?nodeid=858345872&l=en&cid=1000354

Kind regards,

Lufthansa InTouch
STOGP Limousine Service
9th Floor Picbel Parkade, Strand Street
Cape Town 8001
South Africa
Email: limousineservice@dlh.de
lh-intouch.com

och på länken står bl.a detta:
Please note that only transfers to and from the airports to be paid by Lufthansa and SWISS as part of this promotion. Defined transport areas as follow
Stockholm Arlanda Airport - Stockholms Län (excluding Norrtälje kommun, Nykvarns kommun, Nynäshamn kommun and Södertälje kommun) to/from Arlanda Airport.
Gothenburg Landvetter Airport - Göteborgs Stad (including Kungsbacka, Lerum, Partille, Härryda and Alingsås) to/from Landvetter
Copenhagen Kastrup Airport – within 60 kilometers from the airport, only valid within Denmark.
Billund Airport – within 60 kilometers from the airport
Oslo Gardemoen Airport - Transfers are only available from/to addresses within Ring 3.
Helsinki Airport - covering Helsinki / Espoo / Vantaa / Kauniainen areas to/from the airport
Tallin Airport - all Tallinn and smaller resident areas within 30 km: Maardu, Viimsi, Merivälja, Rohuneeme , Kelvingi, Jüri, Peetri, Kakumäe, Rannamõisa, Meremõisa , Laulasmaa, Keila
Riga Airport - all Riga and Jurmala , Marupe , Olaine , Kekava , Bergi
Vilnius Airport - Vilnius and Nemencine, Riese, Lentvaris, Grigiskes

Tack för denna informationen! Blir nog en tur till GIG eller CPT. Om datumen inte går ihop så får det bli en tur till SIN istället, bara för att prova LH First med A380.

är detta fare basis koden från CPH:
AAXCNDK

? Tack för svar, sitter på linjen med LX de har lite problem få till det, får fram P klass t.ex bara på korta delen.. lyssnar på hissmusik just nu i väntan på att de ska kika mer på det.

Går det att resa 3 pers för detta priset eller får en av er betala normalpris First?
Kan vara det som spökade... skumma är att jag hittar till ex detta för tre:

• Copenhagen - Shanghai
    06/12/2018
    Operated by SAS SCANDINAVIAN AIRLINES
  • Shanghai - Copenhagen
    10/12/2018
    Operated by SWISS
    • Adult(s)3
PriceDKK 44.076,00
Grand totalDKK 44.076,00

Medan den jag var på jakt efter via FRA, med ett längre stopp inte går... Dock finns i ITA matrix. Jag är ju absolut ingen guru i ITA matrix men agenten menade på att han inte kan få fram de priserna jag var ute efter, men det kunde han inte ens på de fighterna ovan, vilka till och med går att boka på deras hemsida.. Frågan är om man ska våga testa via en OTA

ok, med risk att bli en monolog...
Priceline och Flightnetworks (via bookwithmatrix) hittar priserna för tre pers.
Flightnetworks gör det dock ca 5000:- dyrare för tre pers medan priceline ligger på samma som ITA matrix. Men Priceline verkar ju lite so so..
Med Agehalls budord i bakhuvudet också så känna det ju sådär.
ping @Senator brukar Huaca hjälpa på Swiss kundservice också?
Kan jag maila hela itinerary från ITA Matrix till dem?

På swiss sida får jag upp rutten, men bara med max 2h och 25min transit i Frankfurt, vi vill ha mer för att hinna Porsche som sagt men verkar tjurigt.. så valen:
1. boka via Swiss.com och skita i porsche turen.
2. Boka via flightnetworks eller priceline och hinna med Porsche turen...

Råd?

Ring Swiss First +41 61 858 17 17. Boka via dom. Tacka för hjälpen, säg du skall återkomma med betalning när du har kollat hotell. Ring sedan Danmark eller Sverige (det land du vill ha biljetten utställt i med valuta) och be dom ställa ut plåtarna. Swiss i Schweiz kan bara ta betalt i CHF eller EUR, samt är dyrare per plåt i avgift.

Berätta med barnslig förtjusning vad du behöver hjälp med, och att du tror du har hamnat i någon träskmark på Swiss.com. Men, om det är married segments via deras direktkanal (web och telefon) kan det bli tvärstopp, det kan vara skillnaden via OTA. Jag får hjälp som Senator ibland, men det det är under nåd ;)

EDIT: självklart har du kollat routing regler i ExpertFlyer innan samtalet? o_O

Ring Swiss First +41 61 858 17 17. Boka via dom. Tacka för hjälpen, säg du skall återkomma med betalning när du har kollat hotell. Ring sedan Danmark eller Sverige (det land du vill ha biljetten utställt i med valuta) och be dom ställa ut plåtarna. Swiss i Schweiz kan bara ta betalt i CHF eller EUR, samt är dyrare per plåt i avgift.

Berätta med barnslig förtjusning vad du behöver hjälp med, och att du tror du har hamnat i någon träskmark på Swiss.com. Men, om det är married segments via deras direktkanal (web och telefon) kan det bli tvärstopp, det kan vara skillnaden via OTA. Jag får hjälp som Senator ibland, men det det är under nåd ;)

EDIT: självklart har du kollat routing regler i ExpertFlyer innan samtalet? o_O
tror issuen var att fare var giltig för två, när jag försökte tolka efter @Canadien kommentar om priset verkligen gäller för 3. Som sagt, det fanns på andra avgångar för tre även på hemsidan.

Men men, även mrjet hade priserna och har bokat med dem någon gång innan och tänkte att what the hell. Låt gå. Datumen var fasta och platserna få... nu är det bekräftat, seatat och klart.
20.406:- per skalle t/r med LH ena hållet över FRA och LX hem över ZRH känns som ett kap. Motsvarande datum på Sas kostade billigaste plus 11.000 och billigaste business 25.000 så det var ju helt klart ett bra pris, trots inte limo service gäller från Sverige :)

Toppen