Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

Jag fick idag ett samtal från LH First Class-kundtjänst som meddelade att de slutar med First till Rio de Janeiro nästa år :( Bokningen gäller ARN-FRA-Rio juni 2019. Hon meddelade att de slutar med First både från FRA och MUC. Jag fick två alternativ - refund eller nedgradering till Business (ev. Återbetalning av mellanskillnaden men antagligen inte så mycket då dessa First-biljetter var ju väldigt prisvärda).

Är det någon annan som har fått detta samtal? Vilka andra alternativ kan man fråga om?

Tusan vad surt!
Jag fick idag ett samtal från LH First Class-kundtjänst som meddelade att de slutar med First till Rio de Janeiro nästa år :( Bokningen gäller ARN-FRA-Rio juni 2019. Hon meddelade att de slutar med First både från FRA och MUC. Jag fick två alternativ - refund eller nedgradering till Business (ev. Återbetalning av mellanskillnaden men antagligen inte så mycket då dessa First-biljetter var ju väldigt prisvärda).

Är det någon annan som har fått detta samtal? Vilka andra alternativ kan man fråga om?

Jag fick precis samma besked. Jag föreslog ombokning via Sao Paulo eller till annan destination. Helt uteslutet. De kunde möjligtvis erbjuda ombokning till Sao Paulo men då fick vi själva ordna transport till Rio OM de alls går med på ombokning till Sao Paulo.

Föreslog då istället ombokning till tidigare datum men då hittar man plötsligt inga biljetter. Men lovar att dubbelkolla detta (vart de nu plötsligt ska dyka upp ifrån?).

Surt. Men är faktiskt mest förvånad över att man ringer upp kunden och har noll koll på vad man kan erbjuda och helt ointresserade av att leta lösningar.

• Gilla
Reactions: Gus
Det är såpass långt fram i tiden att du inte har rätt till något annat. De slutar tillhandahålla en tjänst, du får antingen alla pengarna tillbaka eller så flyger de dig dit du ska i den högsta klass de har att erbjuda. Du har fått ett val, bara att ta det som passar bäst.

Det är såpass långt fram i tiden att du inte har rätt till något annat. De slutar tillhandahålla en tjänst, du får antingen alla pengarna tillbaka eller så flyger de dig dit du ska i den högsta klass de har att erbjuda. Du har fått ett val, bara att ta det som passar bäst.

Jag är helt med på resonemanget. Men det är lite som @Alx skriver, Lufthansa verkar helt ointresserade av att hjälpa till att hitta lösningar. Detta var ju en riktig kampanj, ingen mistake fare. Det känns mest som att de vill att man ska välja återbetalning och inget annat.

Hon vägrade också att mejla alternativen - allt måste hanteras per telefon och de ville ha svar av mig asap även om resan ligger ett år fram i tiden...

Vänta nu här!

Det här borde ju vara en EU261/04-nedgradering, dvs 75% av biljettpriset ska återbetalas vid nedgradering från First till business. Detta gäller oavsett hur långt i förväg de meddelar.

Toppen