Senaste nytt

Res 2 för 1 (Swiss/Lufthansa First) från Sverige och Danmark

Resebyrån fatta nada och skulle inte göra mycket åt det. Det är enbart sista flighten som blir "waitinglisted" i hennes system. Samtliga andra var OK men eftersom sista flighten inte gick in fick hon inte fram pris. Hon fick fram fare och allt men kunde inte biljettera.

Istället för att sitta som ett fån och vänta tills måndag som resebyrån sa, ringde jag Lufthansa och fråga vad som stod till. Hon på Lufthansa sa att hon inte kunde förstå varför denna bokning skulle vara ett problem och bad mig att meddela resebyrån att ringa Lufthansa Travel agency support. Detta gjorde då resebyrån och nu ligger biljetten hos Lufthansa ticket office för bekräftelse av alla platser. Får se vad resultatet blir imorgon.

Vilken resebyrå anlitade du för detta? Kanske kan dom hjälpa mig också tänkte jag! :)

Perfekt det blev en bokning till Brasilien då vi aldrig varit i SydAmerika , Lufthansa till Rio och Swiss hem från Sao Paulo.
Ibland känns det om om det är väldigt dyrt att hänga på detta forum .....
Hur lyckades du ändra till Sao paul på hemresan? Vill göra samma sak fast flyga hem till CPH från rio

Hur lyckades du ändra till Sao paul på hemresan? Vill göra samma sak fast flyga hem till CPH från rio

Jag använde multi city på Swiss hemsida, klicka på advanced search och sedan Multi Segment Journey/Open Jaw, från Göteborg blev det bättre flygtider ut till Rio och hem från Sao Paolo än i andra ordningen.

Det blev en tur till Dubai för lite R&R när Mini-Senator är lite äldre @011430121 . Till min stora förskräckelse är mina nästa tre bokade segment på sträckan ARN-ZRH, ZRH-ARN, ARN-ZRH med SAS Plus och inte med älskande Swiss Business.

Jag pillade lite med att åka ner eftermiddagen innan med LX 1251 samt få en rutt ZRH-MUC-ARN hem för att spara 3t, men det gick inte. Ringde Swiss First linjen som jag upplevde som lite loj idag. Inte hänt innan. De fick inte boka denna sa hon till mig. Kanske nedringt från BC medlemmar? ;):p

Så jag tänker vi lånar sovrummet i FCL E några timmar när vi anländer :)

Fick med några timmars marginal äntligen till vår bokning för 4 pers. Det blir gemensam utresa medans 2 av oss får åka hem ett dygn tidigare och vi hinner med det vi planerar i Shanghai. Kostnaden låg på 20 674SEK per skalle. Blir att köra Porsche i Frankfurt på utresan och eftersom det är min födelsedag skall det norpas ankor så de visslar om det :D

36306491_10155932728157013_4140623235286827008_n.png

Fick med några timmars marginal äntligen till vår bokning för 4 pers. Det blir gemensam utresa medans 2 av oss får åka hem ett dygn tidigare men hinner med vi planerar i Shanghai. Kostnaden låg på 20 674SEK per skalle. Blir att köra Porsche i Frankfurt på utresan och eftersom det är min födelsedag skall det norpas ankor så de visslar om det :D

Visa bifogad bild 76953
Ska du fixa julgransankorna igen?

Toppen