Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

Thomas Björklund,

Jeg har fjernet billetnummeret nu. Det er vigtigt at kigge bekræftelser etc. ekstra godt igennem når man har efternavnet frit tilgængeligt, før man ligger det ud på forummet.

Tråden er ved at være mere end almindeligt OT.....

PALMEN
Bokar du flyg överhuvud taget, jag har inte bokat codeshare med SAS jag har bokat C med Swiss ARN till AGP return flight. F..N ska det vara så svårt att förstå, ni fokuserar på fel saker. Jag kan givetviss gå in och ändra efteråt eller under bokningen och få en lång väntan i Zürich.

Jag bokar tillräckligt mycket flyg för att förstå innebörden av codeshare och vad jag kan förvänta mig på en resa med olika bolag oavsett vad någon annan kallar det för.

Hur kan du inte ha bokat codeshare med SAS när det står följande
LX 4707*
Business - Z
Operated by SAS

Att swiss kallar det för Business kan du knappast beskylla SAS för.
Jag har möjligheten att boka en resa ARN-SIN-SYD som SK8001 och SK8011 (dvs två flighter som utförs av SQ). Har jag då bokat SAS-flyg till Sydney eller Singapore Airlines-flyg?

Jag har inte bokat bonus utan bara försäkrat mig om att poängen kommer på M6M. Priset är 5.782. Jag har alltså inte valt utan detta är Swiss förslag

Även om det är Swiss förslag så gjorde du valet att godta deras förslag även fast en flygning var operated by SAS som det står i den dialog du postat ovan.

SAS nya strategin kan vara så att få folket komma ihåg att SAS kan faktiskt vara billigast så att folk inte börjar att kolla med andra LCC först. Jag tror att många kollar LCCs webbsida först per automatik i tron på att de är alltid billigast (vilket inte är fallet).
Imprinting är ganska viktigt i marketing.

Så har jag en känsla av att det är, har ju kamrater som lever i den tron. Vem vet, du kan ha rätt. Får folk upp ögonen för att det är billigt med SAS gentemot Ryan, Norwegian, m fl kanske det till slut blir samma effekt.
Man börjar hos SAS och skiter i resten

Jag bokar tillräckligt mycket flyg för att förstå innebörden av codeshare och vad jag kan förvänta mig på en resa med olika bolag oavsett vad någon annan kallar det för.

Hur kan du inte ha bokat codeshare med SAS när det står följande
LX 4707*
Business - Z
Operated by SAS

Att swiss kallar det för Business kan du knappast beskylla SAS för.
Jag har möjligheten att boka en resa ARN-SIN-SYD som SK8001 och SK8011 (dvs två flighter som utförs av SQ). Har jag då bokat SAS-flyg till Sydney eller Singapore Airlines-flyg?

Även om det är Swiss förslag så gjorde du valet att godta deras förslag även fast en flygning var operated by SAS som det står i den dialog du postat ovan.
Självklart är det så att jag har accepterat, och kan ändra, men det är inte det som är poängen utan är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag. Businessklass vänner det är så ni ska se på situationen, ni/jag betalar för SAS överlevnad och framtid därmed även deras löner, ska SAS bli ett nytt mellanting mellan Ryan och Norwegian är det så vi ska flyga i framtiden. Sug på den karamellen

Självklart är det så att jag har accepterat, och kan ändra, men det är inte det som är poängen utan är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.

Fast det är ju knappast så att SAS tvingar Swiss att sälja SAS-flighter som codeshare utan det är något Swiss vill och har valt att göra tack vare att de förhandlat fram ett avtal om detta med SAS. Du riktar alltså dina klagomål åt helt fel håll. Det är Swiss du ska vara sur på som sålt dig en dålig businessprodukt, levererad av deras underleverantör SAS. Det är Swiss ansvar att se till att du som kund för det du betalat för här och är du inte nöjd ska du ta upp det med dem.

Fast det är ju knappast så att SAS tvingar Swiss att sälja SAS-flighter som codeshare utan det är något Swiss vill och har valt att göra tack vare att de förhandlat fram ett avtal om detta med SAS. Du riktar alltså dina klagomål åt helt fel håll. Det är Swiss du ska vara sur på som sålt dig en dålig businessprodukt, levererad av deras underleverantör SAS. Det är Swiss ansvar att se till att du som kund för det du betalat för här och är du inte nöjd ska du ta upp det med dem.
Absolute du har helt rätt, men; men det är inte det som är poängen utan är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.????

Thomas Björklund:

Nu har vi lyssnat på dig ett tag. Varför inte bara boka LH Business hela vägen så slipper du plågas ombord på SAS?

LH 1.png

Toppen