Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

Men för att återgå till Topic.

Kan det finnas en strategi som innebär att man under en period accepterar sämre lönsamhet för att få bättre fyllnadsgrad i kabinen ?
För att mota Olle i grind.
Och så hoppas man att man sakta med säkert kan höja priserna med bibehållen kabinfaktor.
I min tankevärld är sådant självmord på sikt. Framför allt om det inte i grund och botten finns kapital som backar upp och med alla de konkurrenter som finns.

Om man läser SAS404 blogg så framgår det tydligt att han ofta, ibland flera gånger samma dag
får seatblock på inrikes med SAS. Han flyger alltid Plus !

PALMEN Det är ju precis vad du bokat i och med att du bokade LX codeshare där SAS utförde flygningen.
Du valde ju onekligen att flyga med SAS framför att sitta i loungen så det fanns onekligen alternativ.
NEJ NEJ har bokat via Swiss med mitt M&M.

Vad har jag bokat om jag bokar en flygresa med säg BA via flygresor.se. Har jag då inte bokat en BA flight bara för att den bokades genom flygresor.se?
Du bokade via Swiss inloggad med ditt M&M-konto, du valde en LX-codeshare där SAS utför flygningen och du viste om konceptet innan och det fanns alternativ att boka en ren LX flight men du ville inte sitta och vänta i loungen. Du har med andra ord gjort ett aktivt val där du föredrog kort connection och en flygning med SAS istället för lång connection och flyga med LX. Alla gör vi olika val men att klaga efteråt när man viste om situationen innan känns fel enligt mig.

Men för att återgå till Topic.

Kan det finnas en strategi som innebär att man under en period accepterar sämre lönsamhet för att få bättre fyllnadsgrad i kabinen ?
För att mota Olle i grind.
Och så hoppas man att man sakta med säkert kan höja priserna med bibehållen kabinfaktor.
I min tankevärld är sådant självmord på sikt. Framför allt om det inte i grund och botten finns kapital som backar upp och med alla de konkurrenter som finns.

SAS nya strategin kan vara så att få folket komma ihåg att SAS kan faktiskt vara billigast så att folk inte börjar att kolla med andra LCC först. Jag tror att många kollar LCCs webbsida först per automatik i tron på att de är alltid billigast (vilket inte är fallet).
Imprinting är ganska viktigt i marketing.

DR Miles
Booking confirmation

Your booking reference: XXXXXXX
Dear Mr Bjorklund

Thank you for flying with us. Please find your booking confirmation details below. We wish you a pleasant flight - and see you soon.

Use your booking reference to edit bookings at any time

You will receive your boarding pass by e-mail

Flight information

Outbound flight
Stockholm (ARN) - Malaga (AGP)

Wed 23/07/2014
07:20 ARN
09:45 ZRH
Connection time 2h 20m

LX 4707*

Business - Z

Operated by SAS

Wed 23/07/2014
12:05 ZRH
14:40 AGP
Travel time 7h 20m

LX 2114

Business - Z

Operated by SWISS

Return flight
Malaga (AGP) - Stockholm (ARN)

Mon 28/07/2014
13:15 AGP
15:55 ZRH
Connection time 0h 40m

LX 2111

Business - P

Operated by SWISS

Mon 28/07/2014
16:35 ZRH
18:55 ARN
Travel time 5h 40m

LX 1254

Business - P

Operated by SWISS

Symbols
* This is a codeshare flight. Please click on the flight number for more details. For special services and luggage the conditions of the operating carrier apply. As a Miles & More member, check your miles credit here, under the particular airline. Members of other programmes are asked to contact the issuing airline.

Baggage Information

Stockholm (ARN) - Malaga (AGP)

Wed 23/07/2014

1 Adult
Free baggage (incl.)
2 baggage items of 32kg

Total
2 baggage items of 32kg

Malaga (AGP) - Stockholm (ARN)

Mon 28/07/2014

1 Adult
Free baggage (incl.)
2 baggage items of 32kg

Total
2 baggage items of 32kg

Baggage rules

Free baggage allowance

Excess baggage

Baggage provisions on codeshares and interline partners

Selected services

NAME E-TICKET SERVICES PRICE IN SEK

Thomas Bjorklund

Fare 3 418,00
International Surcharge 1 816,00
Airport taxes 548,00
SWISS Service Fee 0,00

5 782,00

Grand total
SEK 5 782,00

Last edited by a moderator:
Nu blir det OT igen men du säger att du flyger i Business class sedan 1998 och förstår du fortfarande inte skillnaden mellan en vanlig bokning och en Miles&More bokning (bonusresa)?
Det som du har postat är en vanlig bokning och det är precis som palmen skriver, du har valt själv, inte någon annan.

PALMEN
Bokar du flyg överhuvud taget, jag har inte bokat codeshare med SAS jag har bokat C med Swiss ARN till AGP return flight. F..N ska det vara så svårt att förstå, ni fokuserar på fel saker. Jag kan givetviss gå in och ändra efteråt eller under bokningen och få en lång väntan i Zürich.

Nu blir det OT igen men du säger att du flyger i Business class sedan 1998 och förstår du fortfarande inte skillnaden mellan en vanlig bokning och en Miles&More bokning (bonusresa)?
Det som du har postat är en vanlig bokning och det är precis som palmen skriver, du har valt själv, inte någon annan.
Jag har inte bokat bonus utan bara försäkrat mig om att poängen kommer på M6M. Priset är 5.782. Jag har alltså inte valt utan detta är Swiss förslag

Toppen