Thomas Björklund,
På visse punkter har du ret, der findes helt sikkert firmaer og enkelt privatpersoner der er villige til at betale mere end de gør nu for at flyve i rigtig business, med ægte champagne og blokeret midtersæde.
Fra min synsvinkel vil en ændret og højere prissætning formentligt få mig til at fravælge SAS Plus helt, enten til fordel for Swiss P klasse hvor det giver mening ellers SAS Go.
Jeg tror der er en del her på BusinessClass der har det på samme måde, jeg vil godt betale lidt ekstra for at få lidt ekstra, men jeg vil ikke betale 2x nuværende for at få varm mad. Så smider jeg hellere 1000kr oveni og flyver Swiss (ligesom dig).
Jeg tror at højere priser i Plus vil medfører at antallet af private i Plus falder meget - SAS får altså færre penge for de samme sæder, omend de sparer lidt småpenge på catering.
Noget andet SAS Revenue Management team burde kigge på er prissætningen Go vs. Plus - det bør ikke være muligt at få en billet i Plus billigere end i Go, som det ses nogle gange. (Jeg er med på at
A er billigere end ex
E, men det er ikke det jeg mener)
Jeg (og flere andre) har mødt passagerer der rejser i Plus fordi det var billigst da de bookede, her smider SAS altså penge væk på mad og ekstra EB point hos nogle kunder der havde booket den dyrere Go billet hvis ikke Plus havde været billigst. Måske er deres pris- og pladsprognoser ikke helt trimmet ind til Go/Plus konceptet.