Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

PALMEN Det är ju precis vad du bokat i och med att du bokade LX codeshare där SAS utförde flygningen.
Du valde ju onekligen att flyga med SAS framför att sitta i loungen så det fanns onekligen alternativ.
NEJ NEJ har bokat via Swiss med mitt M&M.

NEJ, visa gärna hur.

Du vælger multiciter på de(t) første og så almindelig citering på det sidste indlæg du vil citere.
Skærmbillede 2014-07-07 kl. 21.03.28.jpg

Det här visar hur viktigt billigaste pris är för oss nordbord. Sen satsar SAS otroligt mycket på reklam och olika kampanjer senaste tiden. Det verkar gett utdelning. Nu är det bara att försöka tjäna lite pengar också, men ett första steg är att få folk att flyga, sen gå med i Eurobonus och på den vägen se förmånerna gentemot andra operatörer på den nordiska marknaden. Jag hoppas och tror det är möjligt :)
Ja du mycket rätt idet du skriver, jag hade 3 kompisar med mig till CPH förra helgen för att spela golf och dom skulle inte boka annat än SAS i fortsättningen, så där sålde jag in lite till SAS, men mina kort hjälpte upp lite och manen i fast track på Arlanda han tyckte dom skulle gå med mig. Det var Martins 300 m kö

PALMEN Det är ju precis vad du bokat i och med att du bokade LX codeshare där SAS utförde flygningen.
Du valde ju onekligen att flyga med SAS framför att sitta i loungen så det fanns onekligen alternativ.

Jag tror att du skall göra en bättre läxa på vad SAS Plus är och vad man betalar och vad man får.
Har genom åren gjort flera hundra flygningar i C med SAS, nu erbjuder SAS en produkt som dom kallar Plus till en kostad av ca 30 % av man betalade för en businessbiljett, jag är helt nöjd med den produkten med tanke på vad jag betalar, den största fördelen för mig personligen är möjligheten att få omboka biljetten eller få pengarna till baka. På LXs billigaste C biljetter finns inte den möjligheten.

Agehall
"SAS uppfyller båda med sitt Plus-koncept" Kan konstatera att det var länge sedan du flög med SAS C/plus vid olika tidpunkter, du har ingen aning vad som sker idag, för hade du det skulle du inte svara som du gör. SAS har fallit från 3 meters svikten rakt ner i botten på bassängen. Jag har åkt en enda gång med ett riktigt SAS C koncept. från CPH till Milano -98. Jag har inte pratat om F. Det känns som att alla som svarar är statstjänstemän eller jobbar på storbolag för ingen har fantasi nog eller ork nog att inse att SAS måste bli bättre med sin service. SAS kan börja med seat block. Widrove har seat block för C pax.

Ja, det är ett par månader sedan jag flög SAS Plus nu. Men från vad jag har läst så har inte konceptet ändrats speciellt mycket.

Det är löjligt att jämföra vilket flygbolag som helst idag med hur det såg ut 1998. Det var en helt annan värld då.

Det jag försöker framhäva är att om jag bokar en F-biljett, så är det precis samma resonemang som du nu framför, oavsett bolag. Inte ens Swiss kommer att prestera något som liknar F intra-EU, så ditt resonemang håller inte. Du får nog acceptera att olika bolag har olika produkter och om du inte gillar SAS produkt, köp den inte då, vare sig det är direkt från SAS eller via Swiss...

NEJ, visa gärna hur.

Brevid rapportera-länken finns en "Mer"...

Thomas Björklund,

På visse punkter har du ret, der findes helt sikkert firmaer og enkelt privatpersoner der er villige til at betale mere end de gør nu for at flyve i rigtig business, med ægte champagne og blokeret midtersæde.

Fra min synsvinkel vil en ændret og højere prissætning formentligt få mig til at fravælge SAS Plus helt, enten til fordel for Swiss P klasse hvor det giver mening ellers SAS Go.

Jeg tror der er en del her på BusinessClass der har det på samme måde, jeg vil godt betale lidt ekstra for at få lidt ekstra, men jeg vil ikke betale 2x nuværende for at få varm mad. Så smider jeg hellere 1000kr oveni og flyver Swiss (ligesom dig).

Jeg tror at højere priser i Plus vil medfører at antallet af private i Plus falder meget - SAS får altså færre penge for de samme sæder, omend de sparer lidt småpenge på catering.

Noget andet SAS Revenue Management team burde kigge på er prissætningen Go vs. Plus - det bør ikke være muligt at få en billet i Plus billigere end i Go, som det ses nogle gange. (Jeg er med på at A er billigere end ex E, men det er ikke det jeg mener)

Jeg (og flere andre) har mødt passagerer der rejser i Plus fordi det var billigst da de bookede, her smider SAS altså penge væk på mad og ekstra EB point hos nogle kunder der havde booket den dyrere Go billet hvis ikke Plus havde været billigst. Måske er deres pris- og pladsprognoser ikke helt trimmet ind til Go/Plus konceptet.

Kan man verkligen boka SWISS fliightnummer som är opererad av SAS med Miles & More miles?
Jag trodde att det var alltid operating carriers flightnummer som gällde när det handlar om bonusresor.

Är det inte dags att stänga den här tråden alternativt radera/bryta ut de fyra senaste sidorna med trams. Ämnet för tråden är den trafikrapport SAS släppte idag. Det är ingen uppmuntrande läsning.

Jag verkligen om det inte finns marknad för C-klass mellan exempelvis ARN/CPH/OSL–FRA/MUC/ZRH/BRU/LHR och givetvis vissa andra destinationer utan att dessa behöver nämnas. Att denna sedan inte tar upp mer än 1-2 rader spelar väl inte så stor roll, erbjud den ändå! Se på Brussels Airlines, som ett exempel.

Att SN kör C-klass (den sena kärran flög just förbi mitt fönster på väg mot BMA) är väl för att det många politiker
och tjänstemän flyger alltför ofta till Bryssel. Att kärran går till/från BMA underlättar !

Toppen