Senaste nytt

Reklamation med AMEX?

Jag har fått bra hjälp vid liknande händelse. AMEX fryste debiteringen och sedan la vi ner ärendet när säljaren krediterade transaktionen.
 
Inte vad gäller köp av varor. Men väl med en massa "skumma" p-avgifter.
Drösade en månad in mängder med avgifter på en räkning. A'x tog mina frågor på allvar och såg till att jag fick alla underlag som dessa avsåg. Därefter var det bara att godkänna eller förkasta.
 
Hur gör man en reklamation till AmEx? Måste man ringa dem, eller finns det någon blankett för det?
Jag ringde dom, jag hade ett köp som produkten inte levererats, tycker de var väldigt bra att ha att göra med. De har en speciell avdelning för reklamationer. Kompletterade med detaljer och kvitton via mail efter samtalet.
Vet inte huruvida de fick in pengar från försäljaren eller om de bara krediterade mitt konto.
 
Lånar tråden lite. Har köpt en TV - The Frame från Samsung.se på AmEx. TVn har massiv back light bleed (aldrig sett så mycket), Samsung själva hävdar efter bilderna jag skickat till deras tekniska support att detta är "normalt" och att det inte är något fel på TVn. Tyvärr har det gått typ en 1,5 månad från att jag mottog TVn tills att jag fick upp den på väggen (behövde få hit en elektriker för el-dragning i väggen), så ångerrätten funkar inte riktigt. Har någon erfarenhet att reklamera en TV via AmEx?
 
Lånar tråden lite. Har köpt en TV - The Frame från Samsung.se på AmEx. TVn har massiv back light bleed (aldrig sett så mycket), Samsung själva hävdar efter bilderna jag skickat till deras tekniska support att detta är "normalt" och att det inte är något fel på TVn. Tyvärr har det gått typ en 1,5 månad från att jag mottog TVn tills att jag fick upp den på väggen (behövde få hit en elektriker för el-dragning i väggen), så ångerrätten funkar inte riktigt. Har någon erfarenhet att reklamera en TV via AmEx?

Har du ett svenskt AmEx?
 
Lånar tråden lite. Har köpt en TV - The Frame från Samsung.se på AmEx. TVn har massiv back light bleed (aldrig sett så mycket), Samsung själva hävdar efter bilderna jag skickat till deras tekniska support att detta är "normalt" och att det inte är något fel på TVn. Tyvärr har det gått typ en 1,5 månad från att jag mottog TVn tills att jag fick upp den på väggen (behövde få hit en elektriker för el-dragning i väggen), så ångerrätten funkar inte riktigt. Har någon erfarenhet att reklamera en TV via AmEx?

Jag skulle nog börja med att pressa Samsung lite till. Att alla deras TV-apparater levereras med backlight bleed betyder ju inte att du måste tycka det är okej. Skriv ett halvsyrligt mail till och berätta att du vill reklamera apparaten då du tycker det är oacceptabelt mycket backlight bleed. Skadar ju inte att testa innan du blandar in Amex, tänker jag.
 
Toppen