palmen
Moderator
Turkish har nog inte petat i just din bokning, de ställde bara in sin flight men behöver inte gå in i någons bokning utan det försvinner automatiskt.Jag sitter på Mauritius. En EuroBonus-awardresa GOT-IST-MRU MRU-IST-GOT. Turkish ställde just in hemresan:
Jag började med att ringa Turkish, men som vanligt kan de inte göra något med en resa bokad av SAS. Konstigt med tanke på att de just var inne och möblerade om i resan de inte kan röra...
- Ursprungligen TK0177 MRU-IST 1 okt 20:05-04:55 & TK1797 IST-GOT 2 okt 08:00-10:25.
- MRU-IST är nu ombokad till 2 okt 04:45-13:35. IST-GOT ligger kvar på gamla tiden så resan går inte längre att genomföra.
Nu sitter jag i SAS sedvanligt långa telefonkö. Vad har jag för rättigheter här?
- Förhoppningsvis är inte SAS begränsade enbart till awardbiljetter i detta läge?
- Det går en flight MRU-IST 2 okt 20:05-04:55 som jag hellre skulle ta. Samt anslutande IST-GOT 3 okt 08:00-10:25.
- Kvalar detta in under EC 261? Turkish är ju inte direkt EU men slutdestinationen GOT kanske hjälper?
- Har jag någon chans att få SAS, Turkish eller något av försäkringsbolagen att stå för den extra hotellnatten?
Då resan är påbörjad så har du definitivt ner möjligheter till ombokning. Jag skulle gissa att det är Turkish som är de som ska lösa detta då de ställt in en pågående resa. Man ska då erbjudas andra alternativ oavsett hur man bokat biljetten.