Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

EU-reglerna borde absolut gälla då det är en europeisk carrier till ett europeiskt land och ni kommer bli försenade till slutdestinationen (som råkar vara Stockholm enligt biljetten). Jag antar att SK868 som går typ 12:50 är fullbokad, men be loungen hålla ett öga på den så kanske ni kommer hem lite tidigare

P.S. Kan se på sas.se att det inte finns några biljetter till salu men det kan ju fortfarande finnas folk som missar det planet. Och ja SAS har dragit ner en hel del på hub-till-hub så här års vilket får dessa konsekvenser :(

Tack för många bra svar. Det är som mha321 skriver, att de dragit ner på avgångar. Hur brukar ersättnings summorna se ut?

Tack för många bra svar. Det är som mha321 skriver, att de dragit ner på avgångar. Hur brukar ersättnings summorna se ut?

@Bridgeman MIA-ARN är väl långt nog och >4h sent, så det borde ge maxsumman 400 EUR per person... Så det täcker ju din nya biljett till Sundsvall i alla fall...

Sitter just nu i Oslo efter en lång flygning från Miami.
Planet som anlände till Miami var försenat pga tekniskt fel enligt personalen.
Pga detta så missar vi anslutningsflyg till Arlanda som skulle gått 7.40 vi landade 7.30. Nu blir vi ombokade att flyga från Oslo kl 15:20 till Arlanda. Sittande i loungen i ca 8 timmar.
Vi skulle även fortsätta från Arlanda till Sundsvall 12.30 men den biljetten hade vi köpt tidigare utanför Miami biljetten. Fick köpa ny biljett á 2000 kr den får jag väl försöka ta ut på mastercard kortet då jag köpte biljett med MC. SAS står inte för den senare biljetten då den inte var kopplad till Mia-osl-arn.

Vad gäller? Gäller EU regeln?
Om du är snabb, kan du be SAS att boka om dig via Bergen till Stockholm.
Flighten till Bergen avgår om ca en halvtimme, så det kanske är svårt om du har incheckat bagage.

Kod:
SK (WX) 257 0 OSL
18/07/18 10:15 BGO
18/07/18 11:05 CR9
W 
85% / 10m C2 D2 Z0 R2 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E2 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

SK (WX) 898 0 BGO
18/07/18 11:45 ARN
18/07/18 13:05 CR9
T,W 
80% / 10m C2 D2 Z0 R2 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E2 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

• Gilla
Reactions: jsn
Sitter just nu i Oslo efter en lång flygning från Miami.
Planet som anlände till Miami var försenat pga tekniskt fel enligt personalen.
Pga detta så missar vi anslutningsflyg till Arlanda som skulle gått 7.40 vi landade 7.30. Nu blir vi ombokade att flyga från Oslo kl 15:20 till Arlanda. Sittande i loungen i ca 8 timmar.
Vi skulle även fortsätta från Arlanda till Sundsvall 12.30 men den biljetten hade vi köpt tidigare utanför Miami biljetten. Fick köpa ny biljett á 2000 kr den får jag väl försöka ta ut på mastercard kortet då jag köpte biljett med MC. SAS står inte för den senare biljetten då den inte var kopplad till Mia-osl-arn.

Vad gäller? Gäller EU regeln?
Vi hade samma läge i våras med försening från Miami och lång väntan i Oslo men gick till gaten för nästa avgång mot Stockholm och där löste de så vi kom med. (Vi fick dock ingen ersättning då vårt flyg försenats p.g.a. extra säkerhetskontroll.)

Toppen