famhanssons
Medlem
Är det någon som kan hjälpa mig med vilket dokument de vill att man fyller i för att kräva enligt EU261/2004?
Jag använde den här sidan när jag begärde ersättning.Är det någon som kan hjälpa mig med vilket dokument de vill att man fyller i för att kräva enligt EU261/2004?
Tack snälla Dr. Miles för hjälpen
Vilken typ av claim är detta?
Kanske för firmor som t ex Airhelp eller Flygadvokaten?
Vi får se vad som händer för mig. Jag har hänvisat till EU261/2004 samt att flyget ställdes in i Stockholm. Alltså kan dom INTE hänvisa till väder. Jag har även bifogat bild som visar alla andra plan som landade kring SK963 tid. Återkommer med domen.SAS hade inget intresse av att betala något mer än min hotellkostnad plus middag. 918 kr. Allt berodde på extra ordinära händelse!
Även om flyget ställs in i Stockholm kan de hävda väder på ankomstflygplatsen. Bara att vänta och se vad de kommer med för svar och bevis för sin story om de inte vill betala ut.Vi får se vad som händer för mig. Jag har hänvisat till EU261/2004 samt att flyget ställdes in i Stockholm. Alltså kan dom INTE hänvisa till väder. Jag har även bifogat bild som visar alla andra plan som landade kring SK963 tid. Återkommer med domen.
Det är precis det som är mitt argument och bevis. Vädret var i sin ordning i HKG. Det kan ALDRIG få tro att vädret ska vara dåligt och därmed komma ur EU261/2004. Det är samma sak som att de inte generellt kan hävda tekniskt fel.Även om flyget ställs in i Stockholm kan de hävda väder på ankomstflygplatsen. Bara att vänta och se vad de kommer med för svar och bevis för sin story om de inte vill betala ut.