Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Storbritannien (+Nordirland = UK) är det enda land som angett engelska som "sitt" språk, och de har ju ansökt om att gå ur.

Irland och Malta har också engelska som språk, så engelskans ställning lär inte förändras i och med Brexit. Faktum är att det blir mer och mer engelska inom EU eftersom öststaterna generellt inte pratar särskilt mycket franska.

Irland och Malta har också engelska som språk, så engelskans ställning lär inte förändras i och med Brexit. Faktum är att det blir mer och mer engelska inom EU eftersom öststaterna generellt inte pratar särskilt mycket franska.
OT: men har för mig att Irland har iriska och Malta har maltetiska som officiella EU-språk - då de aldrig trodde att UK skulle få för sig att dra...

Jag har en vän som skulle flugit TF382 igår från Bromma-Östersund kl 10.15.
Planet blev inställt pga att det var för få personer som hade bokat den flighten, vad han förstod det som. Han blev ombokat till planet efter, som gick kl 14.00.

Har han ett case här?

Jag har en vän som skulle flugit TF382 igår från Bromma-Östersund kl 10.15.
Planet blev inställt pga att det var för få personer som hade bokat den flighten, vad han förstod det som. Han blev ombokat till planet efter, som gick kl 14.00.

Har han ett case här?

Det är ett solklart fall. Det är knappast något extraordinärt att det har bokats för få platser.
De räknar väl inte med att någon ska kräva €250 och därmed spara pengar. Men det är väl €400 nu när jag tänker efter då det är över 3 timmar?

Tack så mycket! Finns det någon mall som ni brukar använda er av? Har för mig att @Tonton hade en? Det ska skickas till BRAflyg så det gör inget om det är svenska.

Tack så mycket! Finns det någon mall som ni brukar använda er av? Har för mig att @Tonton hade en? Det ska skickas till BRAflyg så det gör inget om det är svenska.

Skriv bara i klartext vad som hänt och att du kräver 250€ enligt eg 261/2004 och ett bankkontonummer

Utrusta dig även med tålamod och att det kommer ta några mailväxlingar innan de betalar ut

Okej, tack för svar alla. Har en fråga till, hehe. Om det är flera personer på en bokning, räcker det med att 1 person skickar in mail om kompensation eller måste alla (4 i detta fall) göra det separat? Kan en klumpsumma sättas in på den ena personens konto då?

Okej, tack för svar alla. Har en fråga till, hehe. Om det är flera personer på en bokning, räcker det med att 1 person skickar in mail om kompensation eller måste alla (4 i detta fall) göra det separat? Kan en klumpsumma sättas in på den ena personens konto då?
Man kan göra det men då krävs fullmakt för utbetalning så enklast är om respektive person skickar in för sig

Toppen