jumbooze
Medlem
Hej,Jag har ett ärende för en av mina vänners räkning och hans kollegor.
Anledningen till att jag rådfrågar är att jag behöver lite mer kött på benen från någon eller några av er som kanske kan sitta på svaren om exakt vad förseningen berodde på och om det är så att SAS försöker göra en fuling eller och inte öppet förklara varför flyget blev inställt.
24 JULI - SK1429 - ARN-CPH - Dep. Time: 17:10.
24 JULI - SK2697 - CPH-VCE - Dep. Time: 19:40.
De blev 12 timmar försenade till Venedig.
SAS hävdade först att de inte kunde tanka pga åska. Därefter ändrade de anledning till att det inte fanns ledig personal att lasta allt bagage.
När de väl anlände till Köpenhamn fick de ställa sig i kö under en dryg timme för att bli ombokade till ett nytt flyg.
Därefter blev de hänvisade till en ny kö hos en ny Customer Service Agent och vänta i omkring 90 minuter för att få ett hotell över natten.
De fick ett hotell, 100DKR för mat på flygplatsen men inte någonting annat så de har ej blivit erbjudna telefonsamtal, email eller fax osv.
För mig är det ett solklart fall. Men det jag behöver få info om är vilken den interna anledningen till förseningen beror på. @AABack2ARN eller någon annan vänlig och vis medlem på detta eminenta forum kanske kan bidra med detta.
Eftersom jag sitter på jobb under fika så vill jag bara dubbelkolla med er om de har rätt till 600 Euro per pax.
Tack för hjälpen och min vän tillsammans med hans kumpaner tackar ödmjukast för hjälpen.
De fick inte allt för mycket sömn på vägen ner och heller inte på vägen hem pga deras yrke.
Ha det fint!
/Smuffe
Kolla vilket avstånd denna räknas som, 250/400/600 är beroende på avståndet...