NotRyan
Medlem
Varslad strejk är väl inte solklart ett undantag, men vädret är det, solklart alltså....Just strejk och väder brukar vara undantaget från ersättning.
Varslad strejk är väl inte solklart ett undantag, men vädret är det, solklart alltså....Just strejk och väder brukar vara undantaget från ersättning.
Varslad strejk är väl inte solklart ett undantag, men vädret är det, solklart alltså....
Jo, precis, och i det andra fallet kommer det att skyllas på vädret, men i alla fall bokningen som blev försenad var med SAS till Malaga och det är av SAS som hönan borde begära ersättning av...Strejk i flygledningen borde inte ge ersättning. Strejk i det egna flygbolaget borde kunna diskuteras om det ger ersättning eller ej...
Det blir nog en hård kamp att begära ersättning enligt 261/2004 när det var strejk hos sas. Jag skulle nog inte ta den striden utan vara nöjd att komma hem överhuvud taget.Jo, precis, och i det andra fallet kommer det att skyllas på vädret, men i alla fall bokningen som blev försenad var med SAS till Malaga och det är av SAS som hönan borde begära ersättning av...
Du kan försöka att skicka till sas enligt 5-6h försening som ombokningen skulle resulterat i om den var i tid. Du lär dock få tillbaka force majeur pga strejk.Jag trodde också att det var så att det inte gick att få ersättning, men det har talats lite både för och emot här och på andra medier. Men kan jag fortfarande söka från SAS även då det bokade om mig till Lufthansa? Det borde ju ändå vara så eftersom SAS "påbörjade" förseningen genom att inte flyga? Eller tänker jag fel?
Jo, det lär dom ju försöka med, men var det inte något utslag som sa att varslad strejk inte räknades som force majeur? Jag var av samma tro till dess att jag läste det...Du kan försöka att skicka till sas enligt 5-6h försening som ombokningen skulle resulterat i om den var i tid. Du lär dock få tillbaka force majeur pga strejk.
Du kan försöka att skicka till sas enligt 5-6h försening som ombokningen skulle resulterat i om den var i tid. Du lär dock få tillbaka force majeur pga strejk.