Här ett case med SAS från i höstas då de precis öppnat boardingen i BLQ och samtidigt stängde den och meddelade att det är ett tekniskt fel på planet. Skulle resa BLQ-CPH-ARN bokades om till BLQ-FRA-ARN och anlände kl 20:20 istället för kl15:40 till ARN.
Har nu varit i kontakt med SAS customer care och mailat svar några gånger men alltid fått samma svar se nedan, vilka vägar tycker ni man bör gå vidare med i detta fall eller bara tillbaka på SAS?
Hej DeWi,
Tack för ditt svar.
Jag har tittat på ert ärende och vad som hände med SK2684 än gång till. SK2648 blev inställt på grund av ett tekniskt problem som upptäcktes strax före planerad avgångstid i Bologna. SAS anser att det är en extraordinär omständighet, då det var ett tekniskt problem som uppkom plötsligt på en utestation och inte hade kunnat förutses. Det är med anledning av detta som vi inte kan tillmötesgå ert ersättningskrav enligt EU 261/2004.
Som jag nämnde i mitt tidigare mail ersätter vi dock självklart eventuella utgifter som uppstod under förseningstiden, och om ni hade några sådana är ni välkomna att presentera dem, gärna med kvitton.
Med vänliga hälsningar/Kind regards
XX XX
SAS Customer Care Team
Besök oss på sas.se
Har nu varit i kontakt med SAS customer care och mailat svar några gånger men alltid fått samma svar se nedan, vilka vägar tycker ni man bör gå vidare med i detta fall eller bara tillbaka på SAS?
Hej DeWi,
Tack för ditt svar.
Jag har tittat på ert ärende och vad som hände med SK2684 än gång till. SK2648 blev inställt på grund av ett tekniskt problem som upptäcktes strax före planerad avgångstid i Bologna. SAS anser att det är en extraordinär omständighet, då det var ett tekniskt problem som uppkom plötsligt på en utestation och inte hade kunnat förutses. Det är med anledning av detta som vi inte kan tillmötesgå ert ersättningskrav enligt EU 261/2004.
Som jag nämnde i mitt tidigare mail ersätter vi dock självklart eventuella utgifter som uppstod under förseningstiden, och om ni hade några sådana är ni välkomna att presentera dem, gärna med kvitton.
Med vänliga hälsningar/Kind regards
XX XX
SAS Customer Care Team
Besök oss på sas.se