Hej Banbul
Hänvisar till mottagen e-post daterad den 29 augusti och beklagar lång behandlingstid.
Punktlighet är viktigt för våra kunder och Norwegian arbetar ständigt för att våra flyg ska avgå enligt tidtabell. Trots detta och oundvikligen, kan det finnas trafikavvikelser, som påverkar våra kunders researrangemang. Norwegian beklagar att resan inte kunde genomföras som planerat, och de konsekvenser detta medförde för er.
DY942 från Oslo till Köpenhamn den 14 augusti 2013 blev dessvärre inställd på grund av ett oförutsett tekniskt problem med 6 av våra flygmaskiner denna dag. Ni ombokades till DY3240 senare samma dag.
I samband med ombokning, genom vår kundkontakt, har ett missförstånd uppstått i samband med uppdateringar i vårt system, då flera avgångar ändrats. Vi beklagar att du inte informerats om ändring av din hemresetidspunkt per telefon, endast via nytt utskickat resedokument. Vi ber om ursäkt för den missvisande informationen.
Gällande den inställda flygningen den 14 augusti följer Norwegian alla direktiv gällande underhåll som krävs av Luftfartsverket och flygplanstillverkaren. Vi har också våra egna underhållsåtgärder utöver ovan nämnda.
I de fall då avvikelser orsakats av extraordinära omständigheter undantas flygbolaget från skyldigheten att betala ersättning eller ytterligare kostnader. Omständigheter utanför flygbolagets kontroll är situationer som inte orsakas av en handling eller försummelse av flygbolaget. Vi anser att orsaken till avvikelsen var utanför vår kontroll. På grundval av detta kan vi tyvärr inte tillmötesgå ert krav om kompensation.
Norwegian vill dock ersätta för mat och dricka (ej alkohol) under väntetiden. Vänligen sänd oss originalkvitto samt fullständiga bankupplysningar för utbetalning till nedanstående adress
Tekniskt fel = Force Majeure?
Kan också upplysa om att informationen vid tillfället sa det var p.g.a "mangel på personal"
Hänvisar till mottagen e-post daterad den 29 augusti och beklagar lång behandlingstid.
Punktlighet är viktigt för våra kunder och Norwegian arbetar ständigt för att våra flyg ska avgå enligt tidtabell. Trots detta och oundvikligen, kan det finnas trafikavvikelser, som påverkar våra kunders researrangemang. Norwegian beklagar att resan inte kunde genomföras som planerat, och de konsekvenser detta medförde för er.
DY942 från Oslo till Köpenhamn den 14 augusti 2013 blev dessvärre inställd på grund av ett oförutsett tekniskt problem med 6 av våra flygmaskiner denna dag. Ni ombokades till DY3240 senare samma dag.
I samband med ombokning, genom vår kundkontakt, har ett missförstånd uppstått i samband med uppdateringar i vårt system, då flera avgångar ändrats. Vi beklagar att du inte informerats om ändring av din hemresetidspunkt per telefon, endast via nytt utskickat resedokument. Vi ber om ursäkt för den missvisande informationen.
Gällande den inställda flygningen den 14 augusti följer Norwegian alla direktiv gällande underhåll som krävs av Luftfartsverket och flygplanstillverkaren. Vi har också våra egna underhållsåtgärder utöver ovan nämnda.
I de fall då avvikelser orsakats av extraordinära omständigheter undantas flygbolaget från skyldigheten att betala ersättning eller ytterligare kostnader. Omständigheter utanför flygbolagets kontroll är situationer som inte orsakas av en handling eller försummelse av flygbolaget. Vi anser att orsaken till avvikelsen var utanför vår kontroll. På grundval av detta kan vi tyvärr inte tillmötesgå ert krav om kompensation.
Norwegian vill dock ersätta för mat och dricka (ej alkohol) under väntetiden. Vänligen sänd oss originalkvitto samt fullständiga bankupplysningar för utbetalning till nedanstående adress
Tekniskt fel = Force Majeure?
Kan också upplysa om att informationen vid tillfället sa det var p.g.a "mangel på personal"