Andra plan landade så fint så.Kunde andra plan landa under tiden? Har du någon information kring det som du kan ta del av och delge?
De vann ärendet. Jag menade på samma sak. Men av någon anledning vann SAS.Det är inte du som ska bevisa detta utan flygbolaget. Om de hävdar att det är pga medvind på LHR så kommer de förlora direkt då man helt enkelt byter från vilket håll start/landning sker när sådant uppstår, det görs på alla flygplatser.
Om det skulle blåsa så mycket så att plan inte kan landa pga det så kan de hänvisa till väder.
Andra plan landade så fint så.
Har inte någon skärmdump eller så kvar. Ärendet är avslutat.
Här ser ni en del av utslaget. Men observera att enligt den (piloten) på planet var det egentligen inte vädret det var fel på.De vann ärendet. Jag menade på samma sak. Men av någon anledning vann SAS.
I min värld så är det flera fel här. Ska se om jag hittar tillbaka till själva utslaget hos ARN.
Då var det inte bara vind i fel riktning, utan även halv storm vilket absolut kan vara extraordinärt och utanför sas påverkan. Men att det skulle vara pga medvind vid landning är nog mest skitsnack.Här ser ni en del av utslaget. Men observera att enligt den (piloten) på planet var det egentligen inte vädret det var fel på.
Visa bifogad bild 156162
Heathrow har landningsbanor i olika riktningar. Enligt min uträkning som jag skickade till ARN så skulle man utan problem kunna landa, vilket man självklart gjorde också. Bara sent (pga bagaget
Visa bifogad bild 156163
Då var det inte bara vind i fel riktning, utan även halv storm vilket absolut kan vara extraordinärt och utanför sas påverkan. Men att det skulle vara pga medvind vid landning är nog mest skitsnack.
Nu är ju detta drygt 1 år sedan, var några dagar under hösten förra året då det blåste extremt mycket, kanske var någon av dessa dagar?
Varken 20 eller 35 knop är "halv storm". Halv storm börjar vid 41 knop, storm vid 48.utan även halv storm
Absolut går det att landa, men troligtvis färre landningar per timme om det blåser så mycket för att ha lite marginaler.Varken 20 eller 35 knop är "halv storm". Halv storm börjar vid 41 knop, storm vid 48.
(Och "knop i timmen" är för övrigt inte en enhet alls)
Sedan kan man alltid diskutera landning i kuling, men med tanke på att en massa andra flög så har de uppenbarligen räknat fram att det är OK med den vinkeln.