Case: Hade LH F bokat för tre pers ARN-MUC-BOS t o r en natt för att hälsa på en vän. När vi är i F loungen på MUC får vi sms 30 min före avgång att MUC-BOS är inställd (ingen kom och kontaktade oss vilket förvånar mig men det är en annan femma). Inga alternativ samma dag finns och nu följer några minuter av panik och stressigt beslutsfattande eftersom det är sen eftermiddag och svårt att ta sig över Atlanten i F på något sätt.
Servicepersonalen gör sitt bästa att på något sätt hitta 3 stolar. Slutar med att vi kastar oss iväg i C till EWR och får F på hemvägen dagen efter. Inga flyg vidare till BOS finns, så de uppmanar oss att lösa det själva. Vi försöker då ombord hitta flyg vidare till BOS men slutar med att vi blir kvar ii NYC och åker hem dagen efter. Vi kommer alltså aldrig fram till slutdestinationen.
Nu till mina frågor: vad har vi för case här mot LH och SAS? Jag vill ju ha tillbaka alla poäng, och voucher (eller dubbla poäng), EU 600/pers och alla kostnader som uppstod i NYC med hotell och mat, eftersom vår originalresa var till BOS med boende hos vänner.