Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Första stycket ska nog ses som ett tillägg till den andra delen. Så som jag tolkar det applicerar väl båda?
Det är ju det som är frågan...

" The airline is |...| required to pay cash compensation |...|, unless one of the following conditions apply" borde ju innebära att eftersom ett av nedanstående villkor är applicerbart bortfaller rätten till kompensation. Frågan är om det ska tolkas som att tilläggspunkten:
WikipediaRules skrev:
"Where rerouting is offered and results in the passenger arriving within two/three/four hours of the scheduled arrival time for a type 1/2/3 flight, the compensation payable is halved."

återinför rätten till kompensation? (Nu halv sådan)
 
Som jag tolkar det:
Du blev IVD => Du har rätt till kompensation.
Du blev omroutad så att du kom fram inom angiven tidsram => Kompensationen halveras.
 
Hm, ja helt solklart är det inte men jag tar en sak i taget. Först får jag lösa frågan med att kreditera min ursprungliga resan till Eurobonus. Sedan tar jag tag i frågan kring rätten till kompesation.

Finns det någon tidsgräns hur länge jag kan avvakta med den saken? Så att rätten inte förfaller?
 
Finns det någon tidsgräns hur länge jag kan avvakta med den saken? Så att rätten inte förfaller?
Det finns några olika court cases, men det kortaste jag hört är 6 år från UK. Jag tror att någon svensk dom/lag indikerade 10 år. I vilket fall så är i alla fall allt till 6 år inga problem.
 
Thank you for contacting us about your claim for compensation for the flight BA0792 on 25 October 2014. I apologise for the delay in replying to you. I am sorry your flight was delayed on your way to Gothenburg. I can understand how frustrating it must have been for you and your travel companion, particularly as you had to sit on a plane for a long time. Please accept our sincere apologies.

I have checked the details of your flight and can confirm that BA0792 on 25 October 2014 was delayed for 161 minutes. I have included the details below for your reference:

Flight BA0792 from London Heathrow to Gothenburg.
Scheduled departure date and time : 25 October 2014 16:55 GMT
Actual departure date and time : 25 October 2014 19:30 GMT
Scheduled arrival date and time : 25 October 2014 18:50 GMT
Actual arrival date and time : 25 October 2014 21:31 GMT
Total delay : 161 minutes

Since your flight was not delayed in arriving by 3 hours or more your claim for compensation under EU Regulation 261/2004 has been refused.

Thank you again for contacting us. I hope we have the chance to welcome both of you on board again soon.

Best regards
EU Compensation Claims

Jag hävdar att jag har rätt till EUR250 då flygningen är <1500km och förseningen >2h. BA avslutade ärendet och sa att de inte tänker svara mig mer. Har jag fel?
 
Jag bör kanske tillägga att min resa startade i USA. Stopp i London för vidare transport. Genomgående BA dock. Påverkar det saken?

Ja, du ska ha EUR250, det där svaret är snömos....

Det hävdade jag också, igen. Fick då följande svar:

Thank you for contacting us again about your claim for compensation. I am sorry you are unhappy with our previous response.
I have looked into your claim again and the flight you were booked on is not eligible for EU Compensation according to EU Regulation 261/2004 and Judgment of the Court (Grand Chamber) of 23 October 2012.
For further details, please visit the following link:
CURIA - List of results
I hope this helps, and thank you again for contacting us.
Best regards
EU Compensation Claims

Svarade återigen att detta bara bekräftar mitt krav, enligt artikel 6 i dokumentet man hänvisade till:

Article 6 of Regulation No 261/2004, entitled ‘Delay’, is worded as follows
‘1. When an operating air carrier reasonably expects a flight to be delayed beyond its scheduled time of departure:
(a) for two hours or more in the case of flights of 1 500 kilometres or less; or
(b) for three hours or more in the case of all intra-Community flights of more than 1 500 kilometres and of all other flights between 1 500 and 3 500 kilometres; or
(c) for four hours or more in the case of all flights not falling under (a) or (b),

Har bett BA motivera varför de vägrar betala ut kompensation, samt hänvisa till var i texten det står att 261/2004 inte gäller.

Fick idag följande svar, som därmed avslutar ärendet (från deras sida).

Thank you for your email dated 17 December 2014
As already advised in my previous emails the flight you were booked on is not eligible for EU Compensation according to EU Regulation 261/2004 and Judgment of the Court (Grand Chamber) of 23 October 2012.
The issue you have raised has been fully addressed, we now consider the matter closed and we will not respond to anyfurther requests for compensation. If you have any separate issues you would like us to look into for you, please do not hesitate to contact us.
Thank you for giving me the opportunity to review your complaint. I do hope despite our decision, you will choose to travel with us again in the not too distant future.
Best regards
EU Compensation Claims
 
Nej, nu gör ni väl den tankevurpa jag brukar göra när jag är trött - man får inte ersättning för förseningar, bara om man blir rerouted eller flighen blir inställd (eller försenad mer än 3h då den räknas som inställd). Därmed så har nog tyvärr BA rätt, hur surt det än må vara. Det är alltid riktigt surt när man är näääästan tre timmar försenad, men inte riktigt.
 
Är det någon som testat att bestrida kreditkortsräkningen (i efterhand) när man fått nobben av flygbolaget för sina €600? Jag undrar om inte det är en bra väg att gå faktiskt, Visa/Ames/Mastercard kan ju sätta mer press på flygbolaget än vad vi kan.
 
Toppen