Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

El0

Medlem
ARN är bara vägledande. Du måste stämma dem i tinget före om de inte följer beslutet från ARN.
Nu är det tur att vi har folk som du som hjälper mig tänka längre än näsan räcker (skyller på... Ja vad kan jag skylla på? Det är lördag..)!

Stort tack, framför detta till dem :)
 

Nemo

Medlem
hej experterna!

Polarna ska åka hem (LPA-ARN) idag (bokat paketresa med Ving).

Deras flygplan verkar vara minst 6.25h försenat för resan ARN-LPA... Så Ving hävdar ju såklart sent inkommande som försening för deras flyg.

Visa bifogad bild 100243

De fick precis detta SMS:


Har jag missat något (pga paketresa) eller är det bara för dem att claima, dra Till ARN och evt. kronofogden i slutändan? :)
Bekväma varianten är att vända dig till ambulansjägarna, f’lt, flygplansjägarna, såsom airhelp, flightright etc.
 

El0

Medlem
Bekväma varianten är att vända dig till ambulansjägarna, f’lt, flygplansjägarna, såsom airhelp, flightright etc.
Jo precis. :) tack för input om kfm ovan också, då *hade* jag läst rätt. :-D

De har blivit ombokade till imorgon kl 10 pga eqp change (A333 Till A332) på dagens flight..

Nu ska jag hjälpa mina vänner med detta case, så inga genvägar ska tas. :) får se hur bra Sunclass är på detta när (om) de väl är hemma och kan skicka in claim. Håller er uppdaterade!
 

palmen

Moderator
hej experterna!

Polarna ska åka hem (LPA-ARN) idag (bokat paketresa med Ving).

Deras flygplan verkar vara minst 6.25h försenat för resan ARN-LPA... Så Ving hävdar ju såklart sent inkommande som försening för deras flyg.

Visa bifogad bild 100243

De fick precis detta SMS:


Har jag missat något (pga paketresa) eller är det bara för dem att claima, dra Till ARN och evt. kronofogden i slutändan? :)
För att 261/2004 ska gälla måste det vara ett publikt pris. Så om de bokat en paketresa som inte gemeneman kan boka gäller inte 261/2004.

Bara vänta till de kommit hem så de vet hur sena de blir och skicka in begäran om ersättning. Du kan omöjligt redan nu veta vad de svarar.
 
  • Gilla
Reactions: El0

palmen

Moderator
Missförstår jag dig nu kanske? Men en normal paketresa diskvalificerar inte från EU 261/2004...
Vad är normal?
Om det är en resa vem som helst kan boka med publika priser gäller 261/2004.
Är det en paketresa som enbart kan bokas om man tex är med i en klubb gäller det inte.
 
  • Gilla
Reactions: El0
Toppen