banditan
Medlem
Var bokad Visby - Bromma med Flyg Bra på deras första flight 24 januari.
14 timmar innan avgång meddelas inställt flyg, kort därefter följer meddelande om att jag blivit ombokad till en flight på eftermiddagen samma dag.
Sammantaget kvalificerar detta till ersättning enl. EG261/2004 Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Skickar in claim till Flyg Bra:
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning för du tackade nej till ombokningen
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning för du tackade nej till ombokningen, men som goodwill kan du få en kupong som vissa dagar ger rabatt på en flight
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning för du tackade nej till ombokningen, men som goodwill kan du få ett certifikat som ger en enkelresa
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: Vi följer de konsumentregler som finns men du har inte rätt till ersättning för den inställda flighten berodde på ett plötsligt tekniskt fel som inte kunnat förutses trots att alla rimliga åtgärder vidtagits. Du tackade nej till ombokningen och därför utgår ingen ersättning. Som goodwill kan du få ett certifikat som gäller i vår högsta bokningsklass utan restriktioner.
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: vi har nu tittat närmare på ditt ärende och kommer ersätta dig enligt EG261/2004.
Puh! Utan detta forum hade jag nog vikt ner mig redan efter första eller andra svaret.
Tack för allas samlade kunskap!!!!
Nu ska jag bara gå ett varv på jobbet och kolla att all mina kollegor som var bokade på samma flight skickar in claims (alternativt driver vidare om de fått avslag).
14 timmar innan avgång meddelas inställt flyg, kort därefter följer meddelande om att jag blivit ombokad till en flight på eftermiddagen samma dag.
Sammantaget kvalificerar detta till ersättning enl. EG261/2004 Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Skickar in claim till Flyg Bra:
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning för du tackade nej till ombokningen
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning för du tackade nej till ombokningen, men som goodwill kan du få en kupong som vissa dagar ger rabatt på en flight
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: du har inte rätt till ersättning för du tackade nej till ombokningen, men som goodwill kan du få ett certifikat som ger en enkelresa
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: Vi följer de konsumentregler som finns men du har inte rätt till ersättning för den inställda flighten berodde på ett plötsligt tekniskt fel som inte kunnat förutses trots att alla rimliga åtgärder vidtagits. Du tackade nej till ombokningen och därför utgår ingen ersättning. Som goodwill kan du få ett certifikat som gäller i vår högsta bokningsklass utan restriktioner.
Jag: jo enligt ersättning enl. Artikel 5.1.c.iii samt artikel 7.1.a.
Flyg Bra: vi har nu tittat närmare på ditt ärende och kommer ersätta dig enligt EG261/2004.
Puh! Utan detta forum hade jag nog vikt ner mig redan efter första eller andra svaret.
Tack för allas samlade kunskap!!!!
Nu ska jag bara gå ett varv på jobbet och kolla att all mina kollegor som var bokade på samma flight skickar in claims (alternativt driver vidare om de fått avslag).