Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Har redan skickat till Thomas Cook enligt mall från:
Regelverket (EG) 261/2004 - Mallar för brev samt svar från flygbolagen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Få se vad blir deras svar och sen trycker jag på mer.

P.S. De har följande fält i formuläret :)

upload_2018-3-5_14-30-47.png

Jag förstår inte riktigt varför du skickar till Ving när du fått rätt svar av @Agö att det är flygbolaget som du skall ställa EU 261/2004 kravet mot för förseningen. Du har ju till och med svarat på Agös inlägg. Det är klart att Ving kommer slå ifrån sig det här, då du vänt dig till fel part. Buss på Thomas Cook istället!

Jag förstår inte riktigt varför du skickar till Ving när du fått rätt svar av @Agö att det är flygbolaget som du skall ställa EU 261/2004 kravet mot för förseningen. Du har ju till och med svarat på Agös inlägg. Det är klart att Ving kommer slå ifrån sig det här, då du vänt dig till fel part. Buss på Thomas Cook istället!
Det kanske var Ving som skickade detta till @WTP , utan anmodan om det.

Precis som @Agö skriver - det var Ving som har skickat till alla drabbade.
Det verkar som att du har väldigt höga tankar om Vings kundservice - jag skriver och skickar mail och de svarar och allt detta sker på 16 minuter ;)

Last edited:
Hej BC, Detta fick jag till svar. Efter att jag missat mitt anslutande flyg till Kiruna 1/3. Jag fick 200kr i vaucher och blev ombokad med nästa flyg som gick ca 10h senare. Det är lite frustrerande då jag inte fick någon förklaring till varför vi blev försenade föränn suporten svarade på mitt mail. Finns det någonting man kan göra fastän jag fått detta svar ifrån sas?

” Hej ###,

Bra att du hör av dig när din resa inte blev som varken du eller vi tänkt, jag har full förståelse för din besvikelse över det.

Det var vädret som ställde till det den här dagen och gjorde så att du och många andra inte kom dit de skulle, när de skulle.

SAS har ju som du förstår ingen möjlighet att påverka vädret, även om vi många gånger verkligen skulle önska att vi hade det.

Väder som gör det omöjligt för oss att flyga, räknas som ”extraordinära omständigheter” vilket innebär att jag inte har möjlighet att ersätta dig med ersättning enligt EU 261/2004.

Du är viktig för oss och vi vill gärna behålla dig som kund, därför hoppas jag att du fortsätter att välja SAS för dina resor ut i världen, vi ser fram mot att se dig ombord igen.

Med vänlig hälsning

Sadya
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service”

Hej BC, Detta fick jag till svar. Efter att jag missat mitt anslutande flyg till Kiruna 1/3. Jag fick 200kr i vaucher och blev ombokad med nästa flyg som gick ca 10h senare. Det är lite frustrerande då jag inte fick någon förklaring till varför vi blev försenade föränn suporten svarade på mitt mail. Finns det någonting man kan göra fastän jag fått detta svar ifrån sas?
Kanske.

Om du börjar med att delge oss vad som faktiskt hände - vilka sträckor flög du, var blev du föresenad, vilka datum, hur var vädret etc så kanske vi kan ge ett bättre svar.

Ursäkta då ska jag försöka ge en mer utförlig bild.
Landvetter-Arlanda-Kiruna
Scheduled departure: 09.40 on the 1st of March 2018 Actual departure: 10.32 on the 1st of March 2018
Scheduled arrival: 10.40 the 1st of March 2018 Actual arrival: 11.38 the 1st of March 2018
Vilket gjorde att jag missade mitt anslutande flyg mot Kiruna detta skulle gå 11:35. Sen blev ombokad med nästa flyg som gick 21:40
Vädret på Landvetter var fint inte speciellt molnigt. Ca-10.

Toppen