Sökte om ersättning enligt EU261/2004 för försenad flight via SAS customer care i måndags. Fick svar i dag att det efter deras upplysningar inte fans grund för att få ersättning och att mitt ersättningskrav avvisas.
Min bokning var med två SAS flighter på samma reservation
Har jag eller SAS rätt? Någon annan som har fått rätt mot SAS där flight 1 varit mindre än 2 timmar försenad, men den totala förseningen på slutlig destination mer än 3 timmar??
Nu återstår bara att vänta och se vad SAS svarar...
(PS - en olycka kommer sällan ensam. I tillägg till ovanstående så kom endast 1 av 2 bagage fram. Nr 2 kom sent dagen efter)
Min bokning var med två SAS flighter på samma reservation
- IAD - CPH med SK926. Planlagd ankomst i CPH 07:10
- CPH - OSL med SK1462.Planlagd ankomst OSL kl 9:29
- Flight 1 blev försenad (equipment change) och ankom 09:17 i CPH. Dvs efter att min flight till Oslo avgått
- SAS bokade om mig till nästa tillgängliga flight
- Jag tog SK1458 och var i OSL 13:34
- Total försening på slutlig destination 4 timmar och 5 minuter.
Har jag eller SAS rätt? Någon annan som har fått rätt mot SAS där flight 1 varit mindre än 2 timmar försenad, men den totala förseningen på slutlig destination mer än 3 timmar??
Nu återstår bara att vänta och se vad SAS svarar...
(PS - en olycka kommer sällan ensam. I tillägg till ovanstående så kom endast 1 av 2 bagage fram. Nr 2 kom sent dagen efter)