011430121
Medlem
Betydligt färre, hur många är det i antal?Vill åter igen påpeka att SAS flyger med betydligt färre CC på långlinjerna än andra "legacy" bolag....numera.....
Vilket påverkar i synnerhet Plus......
Betydligt färre, hur många är det i antal?Vill åter igen påpeka att SAS flyger med betydligt färre CC på långlinjerna än andra "legacy" bolag....numera.....
Vilket påverkar i synnerhet Plus......
Märks tydligt då serveringen i Go tog 3hVill åter igen påpeka att SAS flyger med betydligt färre CC på långlinjerna än andra "legacy" bolag....numera.....
Vilket påverkar i synnerhet Plus......
Samtidigt har de nyligen ändrat till två purchers. En för business och en för Plus/Go. Det tror jag gör skillnad, för nu finns det arbetsledning även i bakre delen.Vill åter igen påpeka att SAS flyger med betydligt färre CC på långlinjerna än andra "legacy" bolag....numera.....
Vilket påverkar i synnerhet Plus......
Japp. Der tog 1,5h mellan drycken och maten serveras.Märks tydligt då serveringen i Go tog 3h
Visst är det kul när man kan hjälpa andra till mer medvetet resande!?Mina föräldrar åker till Hong Kong idag och de hade begärt om uppgradering till Business i förväg men fick svar för 2 dagar sedan att den inte gått igenom men att man kan ansöka på flygplatsen.
Tittade tillgången och de två högsta bokningsklasserna i business var båda markerade med en 9a, och seatmap hade 11 lediga säten även om 7 av dom stod som blockerade.
De var ute tidigt på flygplatsen idag och gick till servicecentret som hanterade eventuella uppgraderingar. De fick de sista två platserna i Business, tydligen hade det varit bra försäljning sista dagarna. Det stödjer ju teorin att många som åker till Hong Kong med jobbet bokar väldigt sent.
Kul att de kunde uppgradera med sina poäng som de mestadels har tjänat genom COOP-kortet, nu börjar de bli medvetna resenärer
Farsan ska jaga reda på varenda burk med Mikkeller American Pale Ale, han gillar den lika mycket som jag. Tipsade även om att han måste testa portern de har ombord som bara finns i business. Lite konstigt dock att farsan testar en öl innan jag får testa den, hör inte till vanligheterna![]()
Med tanke på att de i stort sätt aldrig flyger SAS annars så hade de ändå tillräckligt med poäng för att uppgradera 2 personer till Business på longhaul. Det enda de har ändrat är i stort sätt att de betalar sina räkningar med Coop-kortet och eventuellt lite andra utgifter. Rätt imponerande att man på 1 år kan få ihop till en business uppgradering utan att lägga ut en enda krona mer än vad man gjort tidigare.Visst är det kul när man kan hjälpa andra till mer medvetet resande!?![]()
Det skall vara 9 till USA och 10 till Asien......men då SAS många gånger saknar CC så flygs det med 7 till USA och 8 till Asien.Betydligt färre, hur många är det i antal?
Dom var fyra som skötte plus & go tillsammans med en pusher som sprang mellan go och business.Det skall vara 9 till USA och 10 till Asien......men då SAS många gånger saknar CC så flygs det med 7 till USA och 8 till Asien.
Business servicen kräver 4 CC, vilket ger väldigt få CC kvar till Plus och Go.
Riktigt juste med en pusher. Vad bjöd denne på? En stadig lina?Dom var fyra som skötte plus & go tillsammans med en pusher som sprang mellan go och business.
Riktigt juste med en pusher. Vad bjöd denne på? En stadig lina?