Senaste nytt

Reflektioner över en resa tur och retur till Hong Kong med SAS

En annan fundering i Plus, då dricka verkar ingå fritt där, måste man kalla på en flygvärdinna för att få typ en Cola? Jag gick längst bak i planet för att hämta en dricka, där fick jag veta att bara vatten ingår och dricka kostar. Orkade inte börja käbbla om att jag sitter i Plus så tog en vatten och gick tillbaka..
Det du skall göra om du går till bakre galleyt är att säga att du sitter i Plus. Ibland frågar de vilken plats. Käbbel borde du slippa.
Tänk på att hälften av CC har serverat i andra gången så även om de har fotografiskt minne av passagerarna de serverar kanske de aldrig har sett dig.

Uppgraderade vår resa till plus båda hållen, - inte imponerad. Servicemässigt kändes det som GO och trött personal som man knappt vågade fråga om dricka etc.. För att inte tala om maten, katastrof!

Har gjort två vändor i Plus hittils, på tre av benen har jag inte fått någon lounge access som EBB, men på min senaste resa ifrån HKG till ARN fick jag en kupong med lounge access, vad är det som gäller egentligen?

En annan fundering i Plus, då dricka verkar ingå fritt där, måste man kalla på en flygvärdinna för att få typ en Cola? Jag gick längst bak i planet för att hämta en dricka, där fick jag veta att bara vatten ingår och dricka kostar. Orkade inte börja käbbla om att jag sitter i Plus så tog en vatten och gick tillbaka..
Har inte stenkoll på vad som gäller när man uppgraderar på flygplatsen, får man verkligen alla förmåner som ingår i biljetten om man hade köpt den från första början?

Vad det gäller dricka så är det bara gå till bakre galleyt och säga vad du vill ha samt att du sitter i PLUS. Om de vägrar tro på dig får de väl följa med dig till din plats så de ser vart du sitter. Alternativt kan du självklart trycka på knappen och vänta tills någon kommer förbi, har dock en känsla av att det tar längre tid än att gå bak själv. Vill du helt gardera dig kan du alltid ta med boardingpass så blir det inget snack.

Toppen