Senaste nytt

Röra sig mellan Heathrow Terminal 5 A-B-C?

Hmm. Jag hade för mig att conformity-kontrollen kom igång innan T5B invidges, men det kanske fanns en litet glapp där? Utöver det var det väl katastrofalt dåligt i början med det lilla tufftuff-tåget. Inledningsvis har jag för mig att de bara hade ett spår i drift och det var ofta så mycket folk att man inte kom med det första tåget. Därav spreds informationen om hur man kunde ta den hemliga hissen ner till -4 och gå i kulverterna. Nu är det ju skyltat ganska väl (och det är två spår i drift).

Britterna vill ju inte ens låta EU-passagerare slippa transfer security så att de skulle låta dem som kommer från USA slippa densamma förefaller väl otroligt. De enda som slipper transfersäkerhetskontrollen är de som kommer från en annan flygplats i Storbritannien (och eventuellt de från Irland?)

Men jag håller med, det är en av de absolut största irritationsmomenten på Heathrow. Tillsammans med att flygplatsen bara har två banor som gör den extra utsatt för tsörningar, ett överdrivet utbud av butiker, alldeles för långa köer till passkontrollen, att pundet är dyrt med mera med mera ;) Men loungerna är bra :)

Lite off topic. Men sedan dom invigde den nya ingången till Galleries First från incheckningen, har jag gått landside via den automatiska passkontrollen. Förutsätter dock att man kommer i rätt tid, så att det inte är någon kö. En annan lite detalj är att man måste vara Emerald (BA-Gold) för att det skall funka.

Er du BA gull eller OneWorld Emerald kan du også bruke First Wing istedenfor transfer security. Jeg går alltid gjennom immigration og ut av flyplassen og opp til departure når jeg skal bytte fly på LHR. Dette er en mye bedre opplevelse:)

Edit: ser nå at denne allerede er svart på

Toppen