Senaste nytt

Problem med leverans av AMEX 2-4-1 voucher till SAS system

Äntligen dök min voucher upp. När jag då försöker boka GOT-PVG på SAS site så får jag det glada meddelandet "Ett fel inträffade tyvärr när vi behandlade din begäran. Ring oss så att vi kan försöka hjälpa dig."

Det första man sen får höra när man ringer kundtjänst för att boka är "jamen det här kan du ju boka på SAS site det ska du inte ringa till vår linje för".

Någon som vet om det fortfarande är strul med vouchers? Triggade min första för året förra veckan men den har inte dykt upp på SAS webbokning än.

@Homer @Nahoj Nu på kvällen dök min voucher upp på hemsidan, gäller till 31 dec 2022!
Lite strul i år med leveransen pga tekniskt fel hos amex men giltighetstiden 2 år, som vanligt...

Glada nyheter! Nu har även jag fått min 2-4-1-voucher, och den gäller fram till 2022-12-31 (enligt information från inloggning när jag gjorde en flygsökning). Av brevet, som jag fick idag, är den utskriven 2021-01-29, och därmed gäller den även nästa år eftersom reglerna ju är att den ska gälla resterande del av året (2021), och nästkommande år.

Vad som torde vara viktigt att nämna, är att jag dels gjorde mitt sista "triggerköp" 2020-12-30, och dels att det har varit strul vid leveransen av förmånen. Så även om jag gjorde mitt sista köp på årets andra sista dag (till skillnad mot dig som gjorde det sista köpet under årets sista dag, på nyårsafton), och fått vouchern att gälla ända fram till slutet av nästa år, så kan jag inte råda folk att göra det sista köpet den 30/12 (om man vill ha en voucher som ska gälla i nästan två år) p.g.a. strulet med leverans. Så om man vill sträva efter att få en voucher som gäller i nästan två år, så behöver man nog göra det sista köpet på nyårsaftonen.

Vill även passa på att nämna att ovanstående är inget att rekommendera, ifall man inte har bra koll, eftersom ett litet misstag kan leda till att man helt blir utan voucher. Exempelvis, jag fick en återbetalning i slutet av året, men då jag tog höjd för den så gick allt smort. Hade jag dock inte haft koll på det, hade jag ju inte uppnåt spenderingsgränsen, och ej heller kunnat få någon voucher.

Hur långt efter det att man uppnått spend på Amex dröjer det tills man får sin voucher hemskickad och var hittar jag min voucher digitalt (jag hittar bara info under aktivitet i Amexappen; "Du har nu uppnått din Eurobonus-förmån!")?

Hur långt efter det att man uppnått spend på Amex dröjer det tills man får sin voucher hemskickad och var hittar jag min voucher digitalt (jag hittar bara info under aktivitet i Amexappen; "Du har nu uppnått din Eurobonus-förmån!")?
Den ska synas i inloggat läge på SAS.se när du försöker boka en bonusresa för 2 personer t o r.

Brevet hem är ju bara kompost. Behövs inte. Dessutom med Postmord kan det ju ta ett tag.

Jag triggade voucher 31/12 men ser inget på SAS i inloggat läge. Någon med samma/liknande datum som har voucher tillgänglig?

Toppen