Senaste nytt

Problem att få tid att förnya svenskt pass

Kan meddela att passet kom efter helgen, i tid innan avresa. Hade de messat mer än fem minuter innan stängning hade vi dessutom hunnit hämta det samma dag!

Jeg var hos polisen i måndags klockan 10 för att söka om nytt pass - nu i kväll 18.30 tickar en SMS inn om att mit pass är klar för upphämtning. 3,5 dagar - tycker jag var mycket snabb service! I Malmö.
Någon som har en aktuell datapunkt för passproduktion (Malmö eller anderstädes). Har en medresenär som sökt idag. Avresa om en vecka... Provisoriskt pass som backupplan...

Någon som har en aktuell datapunkt för passproduktion (Malmö eller anderstädes). Har en medresenär som sökt idag. Avresa om en vecka... Provisoriskt pass som backupplan...
Ingen aktuell datapunkt, men förutom under "pandemikrisen" så har jag alltid fått mitt pass på fem arbetsdagar eller färre, de senaste gångerna...

Tack alla ovan. Verkar inte kört med andra ord. Men heller ingen garanti. Håller tummarna för att ett besök för rosa-pass kan undvikas.

Misstänker att en del av variationen kan ha att göra med att de inte får leveranser av pass varje dag. Så har man tur och fotar precis innan kommer det redan nästa dag ibland (gjorde det för mig i Stockholm också, för 2 år sedan ungefär) men har man otur och missar en leverans får man vänta på nästa. Och olika stora pass expeditioner kanske går leveranserna olika ofta..

Toppen