Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Inte direkt något lyxhotell men helt klart bra och prisvärt, Mernaid hotell på sukumvit soi 29. Rena fräscha rum och bra service samt att Admiral's Pub helt klart är värt ett besök. Ett vattenhål i Bangkok som vi sjöfolk bara måste besöka.

Hotel Mermaid Bangkok

NEJ
Ett sunkigt danskt hotell som definitivt inte hör hemma i en tråd över lyxhotell i Bkk

Senaste gången jag var i Bangkok bodde jag på Lebua, vilket kryllade av Svenne-banans. Aldrig mer.. :p

Kan du inte utveckla detta med "Svenne-banans" lite? Vi har bokat en svit med flodutsikt för en dryg tusenlapp per natt på Lebua at State Tower. Det är givetvis inte Mandarin Oriental, Four Seasons, Conrad, Shangri-La eller Ritz-Carlton men priset är tilltalande liksom övrigt lull-lull (ja, roof top ;)).

Kan du inte utveckla detta med "Svenne-banans" lite?

Menar han månne folk som inte kan hantera fri tillgång till alkoholhaltiga drycker, alternativt situationer med en extremt låg APK (APK = Alkohol Per Krona. Eller kanske ska vara APB i det här fallet, Alkohol Per Baht):D

Nu gillar jag ju fulsprit (eller alltså, tycker det oftare är intressantare med nåt ondskefullt lokalt arbetaralternativ), så det kanske är att kasta sten i glashus, men...

Det är ju faktiskt smått otroligt hur våra landsmän/kvinnor kan bli bara för att spriten råkar kosta lite mindre. På såna ställen, inte ens speciellt mycket mindre. Säg att du får en schysst drink för 50 spänn istället för 100 här hemma? Är det verkligen nåt att hetsa upp sig för?
(Säger jag när jag har glatt delat en helpava för ~50 baht med några nyfunna vänner ute på landet ;) )

Måste säga att Lebua at State Tower är väldigt bra. Helt OK svit med balkong på 55:e våningen (givetvis skrev vi på någon form av friskrivning för att de skulle låsa upp dörrarna till balkongen), loungen i Tower Club bra, juste service. Det bästa är väl trots allt utsikten, otroligt. Och skönt att ha nära till Sky Bar. På Tower Club-nivå slipper man nog också de flesta "svenne-banan". Vi åt igår på Mezzaluna i The Dome (våning 64). Höga ambitioner men långt ifrån lyckat. En rätt av fyra var enstjärnig, ett par riktigt dåliga. Får posta några bilder senare.

Tyvärr inga bilder. Frukosten var ok, där fanns det mesta man kan önska sig tror jag.

Hade även conrad uteplats i sin lounge? (så som hilton millenium har)
Hade det några restauranger där man kunde sitta ute?

Dax för BKK igen och jag har tröttnat på Hilton men jag gillar området samt att man kan sitta ute i loungen samt skybar ute.

Dax för BKK igen och jag har tröttnat på Hilton men jag gillar området samt att man kan sitta ute i loungen samt skybar ute.

Är själv på väg att boka nåt trevligt i BKK (Hilton kedjan) Verkar som Conrad är det bästa alternativet eller? Har du bott på dom andra tidigare?
/flapps

Nej, tyvärr ingen uteplats i loungen på Conrad Bangkok. Ingen uterestaurang över huvud taget, förutom poolbaren, möjligt att de serverar något lättare att äta där. Men väldigt trevligt hotell i övrigt!

Är själv på väg att boka nåt trevligt i BKK (Hilton kedjan) Verkar som Conrad är det bästa alternativet eller? Har du bott på dom andra tidigare?
/flapps

Jag har bott på Hilton Millenium några gånger och det är okej men man får absolut inget extra tycker jag. (är HH Diamant)
Dock så är stort plus för att det har mycket ytor ute vilket jag gillar. Uteplats på loungen etc etc. Poolen är ganska kass i mitt tycket och det blir väldigt trångt där ofta. Frukosten är bra och även där man man sitta ute.

Sen skall vi inte glömma priset ... ofta lågt!

Men jag vill ha lite info om conrad (som verkar bättre) vilket jag tror ninjamasse kan hjälpa mig med ...

Nej, tyvärr ingen uteplats i loungen på Conrad Bangkok. Ingen uterestaurang över huvud taget, förutom poolbaren, möjligt att de serverar något lättare att äta där. Men väldigt trevligt hotell i övrigt!

Tack för info, då får det nog bli Shangri-la ändå .... måste kunna nyttja värmen lite på kvällar etc!

Toppen