Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Jag har bott på Hilton Millenium några gånger och det är okej men man får absolut inget extra tycker jag. (är HH Diamant)
Dock så är stort plus för att det har mycket ytor ute vilket jag gillar. Uteplats på loungen etc etc. Poolen är ganska kass i mitt tycket och det blir väldigt trångt där ofta. Frukosten är bra och även där man man sitta ute.

Sen skall vi inte glömma priset ... ofta lågt!

Men jag vill ha lite info om conrad (som verkar bättre) vilket jag tror ninjamasse kan hjälpa mig med ...

Tackar... Har bokat Conrad precis då jag ser att dom har 72 HRS NEW YEAR DEAL 50% OFF..
Blev då 669 kr/natt vilket var väldigt prisvärt tycker jag :)

/flapps

Med tanke på hur media rapporterar från Bangkok så är det ju risk för bra deals framöver.
Vissa stora företag har stoppat resande dit.

Hilton dealen är riktigt bra. Har bara bott på Millenium och jag tyckte det var mycket bra och många säger att Conrad är ännu mycket bättre.

Jag har bott på Hilton Millenium några gånger och det är okej men man får absolut inget extra tycker jag. (är HH Diamant)
Dock så är stort plus för att det har mycket ytor ute vilket jag gillar. Uteplats på loungen etc etc. Poolen är ganska kass i mitt tycket och det blir väldigt trångt där ofta. Frukosten är bra och även där man man sitta ute.

Sen skall vi inte glömma priset ... ofta lågt!

Men jag vill ha lite info om conrad (som verkar bättre) vilket jag tror ninjamasse kan hjälpa mig med ...

Conrad är det bästa Hilton-hotellet i Bangkok IMHO när det gäller helheten. Sedan har Millenium som påpekats justa ytor med takbarer och lounge utomhus, Double tree väldigt prisvärt med en trevlig pool och bra läge tycker jag. Åker tillbaka om några veckor och splittar då boendet mellan Conrad, Double tree och Hilton sukhumvit.

Tro det eller ej men nu sitter jag här i The Royal Oriental Suite, högst upp på 16:e våningen på Mandarin Oriental I Bangkok, samma svit igen. Samma tur med upgrade. De hade fått en avbokning i sista stund på grund av oroligheterna med demonstationer i Bangkok. Det är helt otroligt hur lyxigt det här hotellet är. Blev mött i lobbyn av säkert 10 personer från personalen inkluderande GM, chefsconcierge och hur mycket folk som helst som hälsade välkommen åter. De kom ihåg när jag var här senast, hur många gånger jag bott här etc. Fick personligt brev från management med välkomsthälsning. En flaska Louis Roeder levererades av vår personliga butler tillsammans med en (SANT) rätt stor elefant gjort helt av vit choklad. Gissa om fru och barn är exalterade. Sprang runt och provsatt alla balkonger och rum. Just nu sover alla och jag har gått upp tidigt på morgonen, fått kaffe bryggt i espressomaskinen i vårt privata kök. Sitter i den gigantiska matsalen och skriver samtidigt som jag tittar ut över Bangkok och floden Chao Praya. Bilder och reportage följer.

Mandarin Oriental i BKK är en svårslagen klassiker. För några år sedan hade jag en absurd tur (och har bott där en del) och blev uppgraderad till The Oriental Suite som upptar halva det översta våningsplanet. Den absolut häftigaste hotellupplevelsen någonsin. Kommer antagligen aldrig få vara med om något liknande igen. Privat butler och fyra balkonger.

Visa bifogad bild 3962

Visa bifogad bild 3963

Visa bifogad bild 3964

Visa bifogad bild 3965

Tro det eller ej men nu sitter jag här i The Royal Oriental Suite, högst upp på 16:e våningen på Mandarin Oriental I Bangkok, samma svit igen. Samma tur med upgrade. De hade fått en avbokning i sista stund på grund av oroligheterna med demonstationer i Bangkok. Det är helt otroligt hur lyxigt det här hotellet är. Blev mött i lobbyn av säkert 10 personer från personalen inkluderande GM, chefsconcierge och hur mycket folk som helst som hälsade välkommen åter. De kom ihåg när jag var här senast, hur många gånger jag bott här etc. Fick personligt brev från management med välkomsthälsning. En flaska Louis Roeder levererades av vår personliga butler tillsammans med en (SANT) rätt stor elefant gjort helt av vit choklad. Gissa om fru och barn är exalterade. Sprang runt och provsatt alla balkonger och rum. Just nu sover alla och jag har gått upp tidigt på morgonen, fått kaffe bryggt i espressomaskinen i vårt privata kök. Sitter i den gigantiska matsalen och skriver samtidigt som jag tittar ut över Bangkok och floden Chao Praya. Bilder och reportage följer.

Vad hade du bokat för rum och betalat för det?

Bamsefar har rätt. När man ledsnat på Thaimat gå på JW Marriot New York Steakhose. Är nog bästa i Bangkok om man vill äta kött med kanonservice. Var där i somras och den är fortfarande grymt bra.

Toppen