Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Vaniljvodka

Medlem
Planerar en resa till Bangkok i december (förmodligen TK-dealen i C för 11k) och väljer just nu mellan Shangri-La och Siam Kempinski. Det sistnämnda bland annat för att jag är GHA Platinum och hoppas på en upgrade från ett Executive Room. På Shangri-La tänker jag mig ett Shangri-La Wing Deluxe Balcony Room. Båda rummen går på runt 9 papp för 6 nätter vilket är ungefär vad jag vill lägga på hotell eftersom flygbiljetterna kommer vara lite dyrare än normalt.

Siam Kempinski har fördelen att jag där får "access to the Executive Lounge, providing complimentary breakfast, daytime snacks and evening cocktails." Plus att jag kanske får bo i cabana room med direkt access till poolen från egen patio eller i en svit, vilket ju vore trevligt.
Ska jag få en liknande deal på Shangri-La så måste jag boka ett Krungthep Wing Deluxe Balcony Room, men då drar det iväg till 13k.

Eftersom det blir mitt första besök i Bangkok så har jag ingen koll på vart i stan man ska bo. Shangri-La's flodläge känns soft plus att hotellet är högre rankat på Tripadvisor, men jag har förstått att Siam Kempinski ligger lägligt till om man gillar shopping. Kan det vara så att Shangri-La inte är lika bra om man inte bor i Krunghtep-vingen (TA-recensioner ger rätt blandade besked)?

Nån som bott på båda och kan ta ett beslut åt mig?
 

Vaniljvodka

Medlem
Finns bara ett svar och det är att köra tre nätter på varje ställe, sedan skriver du en recension om de två hotellen och lägger upp här på BC :)

Hehe, jag är inte helt emot ett sånt upplägg men varje gång jag föreslår för min sambo att vi ska hotellhoppa lite på semestern så sätter hon ner foten. Men å andra sidan så borde nån gång vara den första, får kanske ge det ett nytt försök.
 

Vaniljvodka

Medlem
Finns bara ett svar och det är att köra tre nätter på varje ställe, sedan skriver du en recension om de två hotellen och lägger upp här på BC :)

Nu bestämde jag att det fick bli just precis så. Tre nätter i ett Shangri-La Wing Deluxe Balcony Room och tre nätter i ett Executive Room på Siam Kempinski. Och så en natt på ICON Hotel i Hong Kong däremellan. Det får gärna bli november nu.
 

CaptainM

Medlem
Nog ett bra val, alltid roligt att hotellhoppa. :)
Personligen föredrar jag att bo nere vid floden, svalkande och ger en luftig känsla. Dessutom kommer man lätt upp till shopping area med skytrain som går precis bredvid Shangri-La. På Shangri-La har jag bara testat Krungthep Wing och servicen i den delen är god och en egen pool utan problem att få solstol, just det kan vara problem vid den andra poolen.
 

jumbooze

Medlem
Nu bestämde jag att det fick bli just precis så. Tre nätter i ett Shangri-La Wing Deluxe Balcony Room och tre nätter i ett Executive Room på Siam Kempinski.

Har någon feedback om Kempinski?
Jag sitter och väljer mellan Siam Kempinski / Conrad Bangkok / Intercontinental.

Jag har GHA status / Hilton Gold / IC Ambasssador. (har bara en weekend så det känns lite välll hoppigt att byta i mitten av helgen.

Jag letar efter ett hotell där man bäst slappar, vill i princip inte göra något än slappa, njuta av pool och liknande, kanske en massage eller två. (reser i Juli)
 
Last edited:

Magino

Medlem
Har någon feedback om Kempinski?

Oavsett ifall du väljer att bo här eller inte så kan jag rekommendera en middag på Sra Bua by Kiin Kiin som ligger i Siam Kempinski. Thailändsk mat med en modern twist. Riktigt bra mat men däremot var kanske inte vinpaketet till middagen det bästa.
 

karho

Medlem
Hej ska till Bangkok i juli, och tänkte mig några nätter på the Peninsula och några nätter på Conrad. Priset jag hittat på Conrad är 12000 poäng och 1500 baht per natt, det känns väl som ett bra pris? Har precis 48000 poäng vilket ger fyra nätter för totalt 1500 sek. Peninsula hade en 3for2 så det blev inte så blodigt heller.
 

Murre

Medlem
Inte direkt något lyxhotell men helt klart bra och prisvärt, Mernaid hotell på sukumvit soi 29. Rena fräscha rum och bra service samt att Admiral's Pub helt klart är värt ett besök. Ett vattenhål i Bangkok som vi sjöfolk bara måste besöka.

Hotel Mermaid Bangkok
 
Toppen