Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

I tisdags fungerade det riktigt bra i CPH. Folk trängde sig in i kön när boarding började försökte ta sig genom spärrarna men blev nekade och fick snällt kliva åt sidan.

SK2023 idag erbjöd en ny variant för mig.

”Flyget är idag fullbokat så vi börjar med rad 15 och bakåt, och 2 min senare, alla välkomna att stiga ombord”

SK2023 UME-ARN 09.50 i morse:
"Vi börjar med boarding av rad 15 och bakåt"
Eh...det stod trappa till både främre och bakre dörr ute på plattan - varför denna märkliga ordning ??? :mad:
Efter en stund var det fritt fram för alla

/ TT

Edit: tydligen fler som reagerade på detta ser jag nu - 2:a på bollen :-D

SK2023 UME-ARN 09.50 i morse:
"Vi börjar med boarding av rad 15 och bakåt"
Eh...det stod trappa till både främre och bakre dörr ute på plattan - varför denna märkliga ordning ??? :mad:
Efter en stund var det fritt fram för alla

/ TT

Edit: tydligen fler som reagerade på detta ser jag nu - 2:a på bollen :-D

SK027 06:30 i morse fixade prioboarding med galans. Känns som SAS ryckt upp sig något steg. I alla fall på sträckan UME-ARN-HEL som jag begagnar mig av tisdagar och torsdagar. Alltid några som blir nekade.

I tisdags fungerade det riktigt bra i CPH. Folk trängde sig in i kön när boarding började försökte ta sig genom spärrarna men blev nekade och fick snällt kliva åt sidan.
Haha, det är den bästa känslan när man får se deras blickar vid nekande. Själv tycker jag det är fler och fler som försöker tränga sig vid boarding - jag brukar använda armbågarna. Fungerar utmärkt.

4/9 OER-ARN: Nej, inga anouncements eller något, dörren bara öppnades
4/9 ARN-CPH: Ja, fungerande och stoppade de som försökte smyga på
4/9 CPH-MUC: Ja, stopp i maskinerna vid gaten - det bästa med CPH som flygplats

11/9 MUC-OSL: Ja, stopp i maskinerna på MUC
11/9 OSL-ARN: Ja, stopp i maskinerna på OSL
11/9 ARN-OER: Oklart, kom springande sent p.g.a försening men ändå egalt vid bussgate.

Flög CPH -EWR i måndags och priobording fungerade men för att komma in i gaten så var det en kö för alla. 20meters kö är inte min grej så jag mailade SAS o fick 5k poäng som tack för jag påpekade problemet.
Lite OT men jag undrar hur Eurobonus tabeller för att ge poäng i kompensation ser ut.
Jag fick 10K för sjukt otrevlig och ohjälpsam personal när det runnit vin från C-kabinen via golvet till främre raden i plus. Vår dotters strumpor samt våra ryggsäckar blev dyngblöta.

Toppen