Att en CRJ eller ATR måste balanseras med vikten så att tyngdpunkten hamnar rätt är kritiskt. CRJs är naturligt lite framtunga, så man undviker gärna att man börjar fylla framdelen med PAX särskilt om de är få på flygningen. Men håller med om att prio boarding ändå borde använts, även om man blir omdirigerad av CC när man kommer in i planet!Flygningen ARN-RNB utan prioboarding var en CRJ, inte en ATR (som tackolov mest flyger sommartrafiken på RNB numera). Jag reagerade också över den konstiga anledningen.
Jag har mest åkt long haul senaste halv året, men tycker SAS har ryckt upp sig.
Men jag hoppas ändå att de inför systemet som United har, boarding grupper 1-4/5. Sas skriver ju numer ut gruppen på kortet så det kanske kommer.
Anledningen till att jag förespråkar detta är att det är glasklart, för det mesta idiotsäkert, de flesta som reser är iaf läskunniga. Tillsammans med fållor för respektive grupp så kan det inte bli bättre.
Fållorna tar bort köttbullen. De som vill vara först i sin "grupp" köar i sin fålla. Kommer man senare är det lätt att se vilken grupp som bordas och om man kan glida förbi eller inte.
Två köer, men 5 grupper plus pre-boarding.Tydligen fungerade inte Uniteds system heller? De går tillbaka till två köer
United begins new boarding process with two lanes instead of five
Usch
Lite OT men detta borde SAS (och alla andra bolag) kopieraTydligen fungerade inte Uniteds system heller? De går tillbaka till två köer
United begins new boarding process with two lanes instead of five
Usch
Lite OT men detta borde SAS (och alla andra bolag) kopiera
"The airline now sends out notifications to passengers on their mobile devices to let them now boarding has begun once the first boarding pass is scanned, so that travelers don't have to hover around the gate."
Eh det gör väl redan sas? Det hindrar inte folk från att samlas runt gaten.
Ah gotcha. Ja det stämmer nog. Det är när de triggar igång boarding (dock är det inte baserat på den boarding tid som står, förstås), inte när första scannas.SAS meddelar väl när boarding agent/flygplatsen säger att boarding startat? Inte helt hundra, men trodde inte det funkade som på United där appen meddelar när första person scannar sitt boardingpass (dvs notifikation när boarding faktiskt har påbörjats). Rätta mig om jag har fel