Vilka sossar... AF/KLM, BA, Finnair, lyckas bra med det på Arlanda i alla fall...
Jag förstår inte vad han menar. Två köer skiljs åt med ett rep. Varför fungerar inte det i Skandinavien? Rep finns väl även här?
Ingendera. För det första accepterar skandinaviska flygplatser otvetydligt prioboarding (för andra bolag). Skandinaviska passagerare som reser med andra bolag än SAS accepterar uppenbarligen också prioboarding.Är det skandinaviska flygplatser eller skandinaviska passagerare som inte accepterar prioboarding...?
Skandinaviska flygbolag?Eivinds svar är (medvetet?) dubbeltydigt.
Är det skandinaviska flygplatser eller skandinaviska passagerare som inte accepterar prioboarding...?
Ingendera. För det första accepterar skandinaviska flygplatser otvetydligt prioboarding (för andra bolag). Skandinaviska passagerare som reser med andra bolag än SAS accepterar uppenbarligen också prioboarding.
Jag också inne på att eventuell jante snarare sitter hos ground handling än hos passagerarna. Det kanske är därför det inte går.Skandinaviska flygbolag?
Jag har också länge hävdat att samma gatepersonal som kan sköta det vid en Lufthansa-flight på Landvetter, misslyckas när det står SAS på planet. Jag har nu svängt och hävdar att de klarar det inte på Lufthansa heller. De som klarar en riktigt bra boarding på Landvetter är Air Berlin, med sina boardinggrupper. Trots att det inte finns band förstår folk att nu får bara det med ett "X" på boardingkoret gå ombord.För Lufthansa m.fl. bolag verkar det dock "acceptabelt" att använda sig av strikt prioboarding även i Skandinavien.