Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Jeg ved at vi klager ret meget over PB ikke fungerer ordentligt.

Jeg tror også mange glemmer, hvor relativt "let" det er at få et guldkort ved SAS.

Jeg ser typisk vanvittigt mange med *G når jeg flyver i hverdagene.. Such is life :)

Boarding SK4528 i OSL. Inspelat meddelande rullar i högtalarna om boarding och priority boarding men då det bara är automatspärrarna som är öppna väller alla på. Slår mig ännu en gång att det inte fungerar... :(
Jag tror inte ens SAS vill ha en fungerande priority boarding då de inte vill bli kända för att vara flygbolaget som prioriterar Plus/EBG/EBD etc vid boarding... I alla fall inte på jantelagens hemmaplan. (Inrikers Skandinavien)

Boarding SK4528 i OSL. Inspelat meddelande rullar i högtalarna om boarding och priority boarding men då det bara är automatspärrarna som är öppna väller alla på. Slår mig ännu en gång att det inte fungerar... :(
Jag tror inte ens SAS vill ha en fungerande priority boarding då de inte vill bli kända för att vara flygbolaget som prioriterar Plus/EBG/EBD etc vid boarding... I alla fall inte på jantelagens hemmaplan. (Inrikers Skandinavien)

Dette er absolut spot on :). "Jantelagens hemmaplan" :D

SK2614 GVA-CPH igår, utrop på franska och engelska av en lagom så engagerad röst. Döm om min förvåning när jantepassagerarna snällt fick kliva åt sidan och vänta på sin tur... :) Själv gick jag på nästan sist eftersom "alla andra" reste sig och ställde sig i kön vid första utropet om prio på franska.....

I fredags på ARN-HKG så var det strikt prio-boarding enligt ordningen:
1. Business
2. Plus och EBD/EBG/*G
3. Alla andra

Det var ett antal personer med EBD som försökte boarda i första gruppen men avvisades. En man blev lite upprörd över detta och undrade om han inte borde ha prio-boarding som Diamond. Fick till svar att numera så är det bara Business först på longhaul, och EBD har bara första prio (tillsammans med guld och Plus) på shorthaul.

I fredags på ARN-HKG så var det strikt prio-boarding enligt ordningen:
1. Business
2. Plus och EBD/EBG/*G
3. Alla andra

Det var ett antal personer med EBD som försökte boarda i första gruppen men avvisades. En man blev lite upprörd över detta och undrade om han inte borde ha prio-boarding som Diamond. Fick till svar att numera så är det bara Business först på longhaul, och EBD har bara första prio (tillsammans med guld och Plus) på shorthaul.
Okej, känns som något lokalt... knappast att de grejar flera boardinggrupper i Skandinavien när de har problem med två som det är nu.

När får Pandit board. Grupp fyra? :rolleyes:

Eivind i senaste Scandinavian Traveler

image.jpeg image.jpeg

Känns ju bra att de åtminstone försöker... Och har någon form av plan. Dock fungerar det ju inte idag heller på de ställen i Skandinavien som faktiskt har automater...

Toppen