El0
Medlem
Liverapport!Jag veckopendlar Arlanda-Oslo och har tyvärr aldrig varit med om en lyckad prio boarding. Ska till flygplatsen nu om några timmar och ska rapportera det jag ser och upplever.
Liverapport!Jag veckopendlar Arlanda-Oslo och har tyvärr aldrig varit med om en lyckad prio boarding. Ska till flygplatsen nu om några timmar och ska rapportera det jag ser och upplever.
Liverapport!
En helt vanlig torsdag då alltsåOkej. Sitter nu i mitt säte efter en något katastrofal boarding upplevelse.
Kommer fram till gaten 15 min innan take off (17) o en kvinna står vid disken. Folk har redan börjat kliva på via de elektroniska spärrarna. Dessutom vid gate 41 är det väldigt trångt framför de elektroniska spärrarna, ett getingbo redan nu alltså.
Är osäker på om spärrarna släpper genom alla eller om det restrikteras till plus/EBG/EBD. Hur som helst. Först får en spärr fnatt, varav samme person provar spärr nr 2 o sabbar den också.
Hela kön står stilla nu o sakta fylls semesterresenärerna på.
Den ensamma kvinnan vid disken får lite småpanik och försöker att nollställa spärrarna...
Det hela tar alltså ganska mycket längre tid än om folk skulle ha följt reglerna.
Va? Det har jag aldrig varit med om på Kastrup.Igår kväll fungerade brio boarding på CPH trots bussgate. Först en buss med Plus och status-pax, sen en buss för övriga. Festligt när det handlar om en liten ATR, där bussen egentligen rymmer alla.
Plötsligt händer det..?Va? Det har jag aldrig varit med om på Kastrup.
Helt sjukt. Det måste ha varit ett misstag...Igår kväll fungerade brio boarding på CPH trots bussgate. Först en buss med Plus och status-pax, sen en buss för övriga. Festligt när det handlar om en liten ATR, där bussen egentligen rymmer alla.