Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Okej. Sitter nu i mitt säte efter en något katastrofal boarding upplevelse.

Kommer fram till gaten 15 min innan take off (17) o en kvinna står vid disken. Folk har redan börjat kliva på via de elektroniska spärrarna. Dessutom vid gate 41 är det väldigt trångt framför de elektroniska spärrarna, ett getingbo redan nu alltså.

Är osäker på om spärrarna släpper genom alla eller om det restrikteras till plus/EBG/EBD. Hur som helst. Först får en spärr fnatt, varav samme person provar spärr nr 2 o sabbar den också.

Hela kön står stilla nu o sakta fylls semesterresenärerna på.

Den ensamma kvinnan vid disken får lite småpanik och försöker att nollställa spärrarna...

Det hela tar alltså ganska mycket längre tid än om folk skulle ha följt reglerna.

Okej. Sitter nu i mitt säte efter en något katastrofal boarding upplevelse.

Kommer fram till gaten 15 min innan take off (17) o en kvinna står vid disken. Folk har redan börjat kliva på via de elektroniska spärrarna. Dessutom vid gate 41 är det väldigt trångt framför de elektroniska spärrarna, ett getingbo redan nu alltså.

Är osäker på om spärrarna släpper genom alla eller om det restrikteras till plus/EBG/EBD. Hur som helst. Först får en spärr fnatt, varav samme person provar spärr nr 2 o sabbar den också.

Hela kön står stilla nu o sakta fylls semesterresenärerna på.

Den ensamma kvinnan vid disken får lite småpanik och försöker att nollställa spärrarna...

Det hela tar alltså ganska mycket längre tid än om folk skulle ha följt reglerna.
En helt vanlig torsdag då alltså :p

Igår eftermiddag från ARN till KLR var jag med om en ganska lyckad prioboarding, gaten ropade ut att endast statuspax (samt ev Plus) är välkomna att boarda först. Många stod kvar och väntade medan status gick förbi gate, men samtidigt kunde gaten inte koltrollera alla som gick på. Det var inte sommarjobbare i gaten. :)

Igår kväll fungerade brio boarding på CPH trots bussgate. Först en buss med Plus och status-pax, sen en buss för övriga. Festligt när det handlar om en liten ATR, där bussen egentligen rymmer alla.

Toppen