Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

När jag flyger LLA-CPH och tvärtom ropas alltid prioboarding på ARN och CPH, kommer inte ihåg att detta någonsin gjorts på LLA.
4 august BCN-OSL - Hun som annonserte flyet snakket bare spansk. Hun prøvde å lese en engelsk tekst, men det ble uleselig. Tror hun sa noe om at gold og pluss kan boarde når de vil mens de andre må boarde fra rad xx bakover. Ingen forstod noe, og det var absolutt ingen priority boarding.
När jag flög BCN-ARN i maj var det varken prio boarding eller fast track samt allmänt slött bemötande.

Fyra turer igår:

Got-cph: bussgate, inget prioutrop
Cph-bcn: barnfamiljer & handikappade först, sen ett halvhjärtat prioutrop med noll uppföljning
Bcn-cph: "lol", inte en chans
Cph-got: ingenting, allmän stampede

Stockholm-Bristol idag (SK2917). Utrop om prioboarding för *G och passagerare i Plus. Jag var den ende som uppfyllde något av kriterierna vilket personalen vid gaten kom ihåg (fållboarding), gick fram till mig och sa lite försynt att jag kunde boarda nu...

Det var vanlig utrop som andra dagar för min flight till Hamburg och en lång kö bildades direkt när gatepersonalen började släppa dem som åker i SAS Plus, EBG och Star Alliance Gold.
Hur i katten kan de inte placera en skylt som säger "Kö för SAS Go (Economy class)"?
Alternativt skapa två köar (en för Business/First + statusmedlmmar, en för Economy) som finns ofta på asiatiska flygplatser.

Det var vanlig utrop som andra dagar för min flight till Hamburg och en lång kö bildades direkt när gatepersonalen började släppa dem som åker i SAS Plus, EBG och Star Alliance Gold.
Hur i katten kan de inte placera en skylt som säger "Kö för SAS Go (Economy class)"?
Alternativt skapa två köar (en för Business/First + statusmedlmmar, en för Economy) som finns ofta på asiatiska flygplatser.

Det borde va utmärkt. Det fanns i Amsterdam när min boarding skedde igår kväll. Fungerade väldigt bra där!

Toppen