Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Problemet är trots allt att det skiljer så mycket från flygplats och person som jobbar vad som gäller. Sen har jag full förståelse att många inte förstår vad som utropas. Det enda man kan göra är att vara stenhård och där alla kör samma grej, då skulle det nog ordna upp sig framöver.

Flög inrikes från T4 ARN-MMX idag. Brioboardning ropades ut och efterlevdes helt ok.

Detta hade jag aldrig trott för 6 månader sedan....

UME - ARN idag, ingen prioboarding här inte.
ARN - BGO idag, prioboarding fungerade helt OK. Personalen kollade mycket noggrant på varje boardingkort.
BGO - SVG idag, ingen prioboarding. Dock så var 70% av planet fyllt med SAS Plus så ingen poäng direkt ;)

UME - ARN idag, ingen prioboarding här inte.
ARN - BGO idag, prioboarding fungerade helt OK. Personalen kollade mycket noggrant på varje boardingkort.
BGO - SVG idag, ingen prioboarding. Dock så var 70% av planet fyllt med SAS Plus så ingen poäng direkt ;)

Ah, en till med samma flygsträcka som jag kör under sommaren.

Ingen prioboarding från Linate till Arlanda med SAS igår. Dock fast track genom security och kvinnan där scannade boardingkort och frågade vilket lojalitetsprogram jag tillhörde. På hennes skärm fanns SAS Pandium eller SAS Gold.

01 Aug OSL-KEF ropade man ut priority för Guld & Plus men det var ingen som kollade utan det var rena kaoset vid gaten. 03Aug KEF-OSL ropade man ut priority för Guld men ingen kontrollerade och det var total kaos vid gaten.

4 august BCN-OSL - Hun som annonserte flyet snakket bare spansk. Hun prøvde å lese en engelsk tekst, men det ble uleselig. Tror hun sa noe om at gold og pluss kan boarde når de vil mens de andre må boarde fra rad xx bakover. Ingen forstod noe, og det var absolutt ingen priority boarding.

Toppen