Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

De flesta ggr jag rest SAS Business har de boardat business först med manuell kontroll (då faktisk boarding sker när man går in i gaten). Alla andra har fått vänta.
Aha intressant. Det var från USA jag tänkte på, inte rest med SAS från Kastrup på en del år. Men i USA har jag för mig det var A först, sen B. Inte jätteviktigt.

De flesta ggr jag rest SAS Business har de boardat business först med manuell kontroll (då faktisk boarding sker när man går in i gaten). Alla andra har fått vänta.
Jag tycker det har varit högst blandat - ibland är det Business först ibland är det business och plus och gold i ett svep. Tänkte de kanske tog chansen att förtydliga det...

Idag boardar man inrikes med enbart grupp 1 först enligt utrop och skyltar. Men grupp 1 är nu sas plus, diamond, gold och star gold.

Med andra ord är grupp 1 nu samma som det som tidigare var uppdelat i grupp 1 och 2?

Idag boardar man inrikes med enbart grupp 1 först enligt utrop och skyltar. Men grupp 1 är nu sas plus, diamond, gold och star gold.

Med andra ord är grupp 1 nu samma som det som tidigare var uppdelat i grupp 1 och 2?

Enligt tidigare uppgifter i tråden är grupp 1 Diamond och guld, medan grupp 2 är plus.

1. Priority Boarding will be divided in two Boarding Groups On many SAS flights the Priority group is so large, it affects the passengers experience of the Boarding process negatively. In order to minimize the group size of Priority Boarding it will be divided in two groups: Boarding Group 1 > All passengers with Tier level EuroBonus Gold, EuroBonus Diamond and Star Alliance Gold Boarding Group 2 > All passengers traveling in SAS Plus with Tier level EuroBonus Silver or lower

Enligt tidigare uppgifter i tråden är grupp 1 Diamond och guld, medan grupp 2 är plus.
Det var tydligen inte så idag. Och det borde väl knappast den individuella gate agenten kunna ändra eftersom det står på boarding kortet.

Den kan ju iofs vara fel på hans info och skyltarna...

Är ju helt annan sak ifall agenten ser att antalet pax i 1 och 2 är så lågt att man boardar dem samtidigt, men att omdefiniera grupperna?

Det var tydligen inte så idag. Och det borde väl knappast den individuella gate agenten kunna ändra eftersom det står på boarding kortet.

Den kan ju iofs vara fel på hans info och skyltarna...
Igår från Arlanda till Umeå var grupp 1 guld och diamant först, sedan grupp 2 i plus etc. Både skyltning och utrop upplevde i varje fall jag som tydliga.

Rätt tydliga skärmar på ARN idag, ovanför automatgrindarna, men det finns nog de som är blinda också. :)
IMG_6279.jpeg

Toppen