Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Nej, de fortsatte med 2 just före jag kom till gaten, hörde jag i ett utrop. Jag föredrog en kopp te i loungen framför 5 min extra i väntan vid gaten.
Stiligt.
Verkar fungera väldigt bra det här nya systemet.ä, jag är väldigt nöjd.
Två som var längst fram i kön fick nej av datorn precis.

20231019_133739.JPG

LHR SK0532, jag och GOTBound Jr kommer släntrades till gaten några minuter före boarding, kön till priority fållan är cirka 10-15 personer… då kommer HAN… DYKWIA deluxe och manövrar sig fram till skylten med boardingcardet i högsta hugg och utbrister Priority samt roppar på sin fru att följa efter trotts att flera i kön påtalat att detta är just kön till priority bosrdimg, frun har uppfattat situationen och står kvar i kön… när väl boarding börjar står Mr. DYKWIA lydigt kvar och väntar in frun innan han ansluter till Priority fållan, cred till honom i det läget i alla fall :D.

Små guldkorn i vardagen!

Btw, så boardade vi idag grupp A, B, C, D osv inte 1,2,3,4…

EDIT: minst 4-5 passagerare med någon form av Spurs attiralj, och piloten ropade ut att våran rutt blir över norra London… COYS!

Upptäckte nyss att SAS har infört priority bag drop på ARN. Verkar ha hänt sedan min förra resa för 2 v sedan. 89-90 så längst bort från self service-automaterna, men nästan rakt framför fast track så ingen skillnad i total gångsträcka. Snubben vid automaterna spanade efter priority-taggar och hänvisade till disk 89-90.
IMG_6401.jpeg

Såg den också idag, bra att veta men inget behov denna gång.
Men var första gången som jag nu besöker ARN efter de öppnat nya taxfreen och är otroligt besviken över hur förjävligt lång omväg man måste ta nu, speciellt om man inte ska direkt till F-gates. Fy fan. Gångvägen till loungen jämfört med gamla securityn i den ändan av terminalen är säkert 300-400 meter längre. För att inte tala om securityn vid SkyCity ändan.

Lägg till att flygbussarna inte stannar vid T5 och dagens halvmara är avklarad. Ska bussarna återgå till T5 i framtiden eller är detta nåt vi får leva med? Har försökt se ifall det finns någon logisk plats för busshållplatser, men till ingen nytta.

Såg den också idag, bra att veta men inget behov denna gång.
Men var första gången som jag nu besöker ARN efter de öppnat nya taxfreen och är otroligt besviken över hur förjävligt lång omväg man måste ta nu, speciellt om man inte ska direkt till F-gates. Fy fan. Gångvägen till loungen jämfört med gamla securityn i den ändan av terminalen är säkert 300-400 meter längre. För att inte tala om securityn vid SkyCity ändan.

Lägg till att flygbussarna inte stannar vid T5 och dagens halvmara är avklarad. Ska bussarna återgå till T5 i framtiden eller är detta nåt vi får leva med? Har försökt se ifall det finns någon logisk plats för busshållplatser, men till ingen nytta.

Tanken var att bussarna skulle återgå men så hittade Swedavia på något säkerhetsproblem med att ha bussar nära terminalen, garanterat inte påverkat av varje sig taxiindustrin eller Arlanda express. Så nu dröjer det många år till.

Tanken var att bussarna skulle återgå men så hittade Swedavia på något säkerhetsproblem med att ha bussar nära terminalen, garanterat inte påverkat av varje sig taxiindustrin eller Arlanda express. Så nu dröjer det många år till.
Ja har men som Swedavias vd Jonas Abrahamsson en lön på cirka 370 000 kronor i månaden så kan man tydligen ställa till det på många sett.

Kul att i alla fall sossarna i Stockholm har börjat ryta till trots att de sitter med MP i knät.

Toppen