Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Så här tydligt om group 5 har jag inte lagt märke till tidigare: ”Pay for carry on”.
IMG_6403.jpeg

Tanken var att bussarna skulle återgå men så hittade Swedavia på något säkerhetsproblem med att ha bussar nära terminalen, garanterat inte påverkat av varje sig taxiindustrin eller Arlanda express. Så nu dröjer det många år till.
Har helt slutat åka flygbuss från Arlanda (åker i princip alltid via T5) pga vandringen till T4.

Det här med att åtskiljda grupp 1 och 2 som de gör numera är fantastiskt bra. Flyger alltid Plus men är väldigt att skönt att gå före flesta andra och alltid få plats med väska osv. Tumme upp

Det här med att åtskiljda grupp 1 och 2 som de gör numera är fantastiskt bra. Flyger alltid Plus men är väldigt att skönt att gå före flesta andra och alltid få plats med väska osv. Tumme upp
Håller med, riktigt bra de gånger de faktiskt gör det. Om de nu bara kunde ta och konsekvent göra det...

Upplever ni ofta att det inte efterlevs?
Jag skulle säga att det efterlevs någonstans mellan hälften och 1/3. Då har jag bara räknat de flighter där jag faktiskt velat boarda tidigt och faktiskt varit vid gaten när de öppnat, plus någon försenad där de inte kommit igång i tid. Men ja, det är ganska ofta 1 och 2 tillsammans, eller den gamla vanliga "vi tar alla på en gång idag".

Men jag får ge en eloge till GOT, där tror jag att det har varit 100% hit rate. Aviator kan - åtminstone där.

Vissa ARN F-gates blir det ju i princip alla på en gång då de boardar alla till samma väntearena innan de bara säger att det är 1 & 2 som kan gå på utan någon kontroll. I London körde de både 1 & 2 vilket resulterade i 75% av planet som hade prio. Lite komiskt faktiskt.

Toppen