Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Jag menar det men enligt en annan källa ska det vara svårt att hantera under en övergångsperiod. Det är synnerligen anmärkningsvärt att en och samma person ena timmen hanterar en LH-flight med bravur för att sedan skippa prioboarding på SAS-flighten. Du verkar ha uppmärksammat samma fenomen.

Kan det inte bero på att på att för till exempel på KLM så står det ganska stort utskriver SKY PRIORITY på boarding kortet väldigt tydligt.
Det är därför väldigt lätt och snabbt att se vad som gäller. På SAS boarding kort måste man leta efter vad det är för för beteckning på SKG* osv.
Eftersom de som inte har tillgång till Prio men är EBB också har en notering på boardingkortet på samma ställe måste man ju först se vad som står innan man vet. På KLM/AF så är det mycket enklare antingen står det stort SKY PRIORITY eller inte.

EDIT: Och så missar man det faktum att jag tänkte skriva att jag inte vet hur det ser ut på andra bolag utöver Skyteam vs SAS. Sorry....

• Gilla
Reactions: Pho
SK639 imorse. Prio boarding annonserat klart och tydligt. Ingen kö. Inget stök. Utmärkt skött av en ensam gatekvinna. :)

Kan iofs ha att göra med att vi var sex pax på 11 rader plus, och totalt inte mer än 25-30 personer på en A320. :cool:

BHX-CPH i Torsdags: Preboarding i vänthall. Prioboarding announcement men ingen som kollar boardingpass så full kalabalik och som EBD kom man på bland dom sista.
CPH-GOT funkade sedan bra.

Boarding på SK499 i detta nu. Var bland de sista på i priogruppen och av allt att dömma fungerade pre-boarding då det stod några och väntade vid disken som fick gå på direkt efter mig.

ARN-CPH i onsdags. De hade prioboarding men innan alla priopassagerare hade bordat klart började man att ropa upp andra stolsrader. Så det blev trångt och rörigt. Sedan undrar jag varför de ska envisas med att ropa upp rader för prioboarding? Bättre de säger SAS plus och statuspax.

Det är väl inte helt ovanligt att en del passagerare inte vet om att de sitter i Plus (eller Minus). Så att ange rader gör det hela kanske lite tydligare? Eller nja...

• Gilla
Reactions: FCT
Väldigt tydligt utrop av "priority boarding" samt exakt vad det innebar i gate inför boarding av SK1555 ARN-AMS.
Bra SAS!

• Gilla
Reactions: olo
Det är väl inte helt ovanligt att en del passagerare inte vet om att de sitter i Plus (eller Minus). Så att ange rader gör det hela kanske lite tydligare? Eller nja...

Jag tror att det skulle kunna bli effektivare med radutrop. Det är trots allt mer konkret att man sitter på exempelvis plats 5A än i SAS Plus, dessutom lär de flesta ha tittat på vilken plats de sitter på i förväg och därmed ha det mer lättillgängligt i minnet.

Toppen