Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Denna veckan har det varit katastrof när det gäller prio boarding... Bara "boarding" och sedan Kaos 50% av gångerna. Konstigt nog hemma baserna arn och cph.

2/4 denna veckan = långt ifrån godkänt. Dock har jag börjat informera sas.se när det inte fungerar samt även extremt vänligt sagt till gate agent att jag tycker inte detta var en bra prioboaridng. Sen om det är mitt jobb egentligen är ju en annan diskussion ...

I fredags ARN-LHR, prioboarding ropades ut. 3 st jobbade i gaten. Prio boardade på höger sida. När de ropat klart så öppnades vänster sida för övriga ;).

LHR-OSL, fungerade som det ska!

Nu får vi se i OSL.

I Oslo var det verkligen prioboarding. Hon i gaten kom fram till oss och frågade om vi ville gå på med dottern. . Självklart svarade vi.

Då blev det spring i benen på de som köat i priokön. De fick dock vänta på utropet :).

Hej flög sto-cph-cph-gbg häromdagen. Prioboarding funkade inte på någon sträcka. SAS personal i gaten sa inget, jag orkade inte tjaffsa i och med att jag hade min plats. Däremot fanns det inte plats för min väska. Den flyttades ganska långt bak (jag satt på 1e), så jag kom av bland de sista.

Både i fredags med SK409 ARN-CPH (25/9) och i söndags (27/9) LHR-ARN (SK1530) funkade prioboarding. Ropades ut tydligt och ett fåtal fick stiga åt sidan och stoppades tills det var deras tur. Skojig notering var igår på B-piren på T2 i Heathrow där det ropades ut att statuspax skulle boarda och INGEN reste sig. Ropades ut två gånger och sen kom beskedet - okej, nu tar vi resten :). Oavsett vad så var det en kul syn :)

På SK1762 ARN-RIX i fredags var det alla på en gång..... ingen Prio och damen såg väldigt trött ut. På hemresan från RIX igår söndag var det buss ut från gaten så det var bara att kliva ombord sist på bussen så kom man först ombord:)
På SK197 igår ARN-KLR var det alla på en gång med armbågar och resväskor som handbagage. Personalen vid gaten såg helt ointresserad ut.

Det är väl inte helt ovanligt att en del passagerare inte vet om att de sitter i Plus (eller Minus). Så att ange rader gör det hela kanske lite tydligare? Eller nja...
Problemet med det är de som tänker att det inte spelar någon roll vilken rad de boardar med. Som inte fattar att raderna motsvarar SAS Plus. Om man köpt en SAS plus biljett och inte vet att man sitter på plus så får man väl vänta att boarda då.

Toppen