Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Boarding i detta nu på SK1417: Tydlig annonsering, "ni som sitter i Go kan förbli sittandes i någon minut". Personalen i gaten synade även mobiler och boardingkort så det verkar faktiskt fungera. Dock gick jag på i halvtid så jag vet inte om det var fallet genom hela boardingen.

Då kan jag också kommentera att åtminstone en man blev stoppad (2 gånger) under prio boarding för flyget ifrån Göteborg till London i måndags eftermiddag...

Så visst verkar prioboarding fungera till viss del, även om KLM/AF är bra mycket skickligare....

Fungerande och enforced prio boarding på 925 CPH-IAD.

Däremot "tvingas" man ju in i gate området och vänta där en rätt lång stund innan boarding faktiskt påbörjas. Men själva boardingen funkade bra, och jag såg till och med 2 personer som klev åt sidan *frivilligt*! (och några som blev ombedda att vänta)

Inlägg från SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 193 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Precis. KLM och Air France klarar prioboarding utmärkt på Köpenhamn utan att ha mer bemanning i gate. Lustigt nog klarar även Lufthansa det med "samma" personal som hanterar SK-boarding
AHS är ground handling både för SAS och för Finnair i Hamburg.

Det intressanta är att Priority boarding fungerar utmärkt på Finnairs flight (deras flight avgår lite tidigare än SAS flight till Stockholm därför jag har sett den så många gånger) men inte på SAS flight, trots att det är samma personal.

Med tanke på att det är en tysk som utför jobbet tror man att Priority boarding skulle fungera bättre. Men nej, det fungerar lika dåligt som från Arlanda.:confused:

Inlägg från SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 193 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

AHS är ground handling både för SAS och för Finnair i Hamburg.

Det intressanta är att Priority boarding fungerar utmärkt på Finnairs flight (deras flight avgår lite tidigare än SAS flight till Stockholm därför jag har sett den så många gånger) men inte på SAS flight, trots att det är samma personal.

Med tanke på att det är en tysk som utför jobbet tror man att Priority boarding skulle fungera bättre. Men nej, det fungerar lika dåligt som från Arlanda.:confused:
Jag menar det men enligt en annan källa ska det vara svårt att hantera under en övergångsperiod. Det är synnerligen anmärkningsvärt att en och samma person ena timmen hanterar en LH-flight med bravur för att sedan skippa prioboarding på SAS-flighten. Du verkar ha uppmärksammat samma fenomen.

Jag tycker mig ändå se en skillnad från de senaste gångerna jag flugit SAS. Lite bättre, folk som ombetts vänta.
Men jag flyger inte tillräckligt ofta för att ha tillfredställande empiri.

Toppen